محاکمه نیکلا سارکوزی به‌ اتهام تخلفات انتخاباتی

دادستان دولتی فرانسه خواستار محاکمه رئیس‌جمهور سابق این کشور به اتهام صرف هزینه‌های گزاف انتخاباتی شد.

محاکمه نیکلا سارکوزی به‌اتهام تخلفات انتخاباتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام آگاه قضایی امروز (دوشنبه)، اعلام کرد یکی از دادستان‌های دولتی فرانسه خواستار محاکمه «نیکلا سارکوزی،» رئیس‌جمهور سابق این کشور، به اتهام تخطی از سقف مالی تعیین‌شده و صرف هزینه‌های بی‌حساب و کتاب در رقابت‌های انتخاباتی سال 2012 شد.   

محاکمه احتمالی سارکوزی شانس انتخاب مجدد وی را برای پیروزی در انتخابات آوریل آینده (30 روز منتهی به 10 اردیبهشت)، تحت تأثیر قرار خواهد داد. تصمیم‌گیری نهایی درخصوص محاکمه سارکوزی بر عهده «قاضی تحقیق» است که بر اساس نظام قضایی این کشور، به صورت مستقل عمل می‌کند. 

در ادامه گزارش آمده است: پیش‌بینی می‌شود قاضی تحقیق فرانسه در یک‌ماه آینده و تنها چند هفته پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی که سارکوزی (رئیس‌جمهور فرانسه در بین سال‌های 2007 تا 2012) قصد دارد به عنوان نامزد حزب راست میانه‌روی «جمهوری‌خواهان» فرانسه در آن شرکت کند، تصمیم نهایی خود را درخصوص محاکمه رئیس‌جمهور سابق این کشور اعلام کند. 

سارکوزی دو هفته پیش به طور رسمی اعلام کرد قصد دارد در انتخابات آتی این کشور شرکت کند. رئیس‌جمهور سابق فرانسه متهم است در انتخابات 2012، از سقف مجاز هزینه‌های انتخاباتی تخطی کرده است. سارکوزی در این انتخابات، مغلوب «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، شد. 

در تحقیقات درخصوص پرونده «بیگملیون،» یکی از تأمین‌کنندگان منابع مالی رقابت‌های انتخاباتی، نام سارکوزی و 13 نفر دیگر به اتهام تأمین غیرقانونی هزینه انتخاباتی و امضای صورتحساب‌های جعلی، به چشم می‌خورد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار