شکار غیرقانونی "گوریل‌های شرقی"، عمده‌ترین گونه گوریل در جهان موجب شده این گونه جانوری به طور جدی در معرض خطر انقراض قرار گرفته و هم‌اکنون وارد فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت‌های بشر باعث شده تا نزدیک‌ترین گونه جانوری به انسان یک قدم به لبه پرتگاه انقراض نزدیک‌تر شود چرا که در حال حاضر از شش گونه میمون غول پیکر چهار نوع آنها در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در آخرین بررسی انجام گرفته، گوریل شرقی را در فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار داده است. طی ۲۰ سال گذشته جمعیت گوریل شرقی کاهش ۷۰ درصدی داشته است که دلیل اصلی آن شکار غیرقانونی است.

همچنین سه گونه دیگر گوریل غربی، اورانگوتان بورنئو و اورانگوتان سوماترا در کنار گوریل شرقی در معرض خطر انقراض قرار دارند.

کارشناسان معتقدند با حفظ زیستگاه‌های جنگلی و آگاه ساختن افراد بومی و محلی از فوائد آن می‌توان در جلوگیری از منقرض شدن انواع گونه‌های میمون‌ها مشارکت کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، در حالیکه شکار غیرقانونی و وارد کردن خسارت به زیستگاه‌ها، علت کاهش جمعیت میمون‌ها در آفریقاست در اندونزی و مالزی کشت گیاه "پالم" علت کاهش این گونه جانوری بوده است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار