میزان گرد و خاک هوای آبادان به ۷ برابر حدمجاز رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی آزاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: میزان گرد و خاک معلق در هوای آبادان در ساعت ۱۲ امروز به هفت برابر حد استاندارد رسید.

سید احمد موسوی آزاد میزان آلودگی و غلظت گرد و خاک در هوای شهرهای آبادان و خرمشهر را یک هزار و ۱۲۱ میکروگرم بر متر مکعب عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط آلودگی هوا به شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی توصیه می شود تا از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان، استفاده از ماسک را برای افرادی که ناچار به تردد در سطح شهر هستند را توصیه کرد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان خوزستان؛ در بررسی خروجی مدلهای هواشناسی، حاکمیت جریانات شمالی با سرعت قابل ملاحظه از صحاری مرکزی و جنوبی عراق تا حداقل نیمه غربی استان طی امروز تا اواخر چهارشنبه (۱۷ شهریورماه جاری) نشان داده شده است.

انتظار برخاستن گرد و خاک از مناطق یاد شده و انتشار آن در بخشهای وسیعی از استان خوزستان همچنین وقوع گرد و خاک از چشمه های محلی در محدوده زمانی یاد شده وجود دارد، علاوه بر اینکه طی امروز نیز به دلیل تقویت زبانه پرارتفاع جنب حاره ای بر روی منطقه انتظار رخداد دماهای بالای ۴۶ درجه در بخشهایی از استان وجود دارد، در شرق استان نیز به دلیل صعود واداشته، رطوبت هوا در ارتفاعات انتظار بارش پراکنده و خفیف دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.