اجرای سامانه مدیریت روسازی راه های شریانی کشور با نیروی داخلی

وزیر راه وشهر سازی گفت: سامانه مدیریت روسازی راه های شریانی کشور توسط ایرانی ها اجرا شده است.

اجرای سامانه مدیریت روسازی راه های شریانی کشور با نیروی داخلیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی نیز در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت روسازی راه های شریانی کشور (PMS) گفت:این سامانه آغاز تحویل جدیدی در راهداری است و با پایش سه ماهه می توان اطلاعات راه های کشور را یک به یک برداشت کرد که یک برداشت فوق العاده و یک تحول بنیادین در نگهداری راه هاست.

وی اظهار کرد: با این سامانه به سمت تخصیص دقیق منابع و مکان ها برای اصلاح و تعمیر می رویم و لذا اتفاق بسیار خوبی است. قاعدتا این پایگاه داده باید روزآمد شود و در آغاز این راه هستیم.

آخوندی بابیان اینکه راه های کشور ثروت بسیار عظیمی است که حدود 70 میلیارد دلار ارزش آنهاست، افزود:بهره وری از آنچه که داریم باید اصلی ترین هدف باشد و افزایش این شاخص سودمندترین روش استفاده از ثروتی است که داریم.

وی گفت: سامانه مدیریت روسازی راه های شریانی کشور توسط ایرانی ها اجرا شده است.


ایمنی راه ها با پرداخت عوارض
 
همچنین محمد کشاورزیان،رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در رونمایی از این پروژه با اشاره به اهمیت تامین هزینه‌های پایدار برای نگهداری راه‌های کشور گفت:در حال حاضر  85 هزار کیلومتر راه شهری و 30 هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که  سالانه حدود 2 میلیارد دلار برای نگهداری راه های کشور اختصاص می یابد .

کشاورزیان با اشاره به اینکه هزینه نگهداری راه ها را می توان در قالب عوارض پرداخت کرد، گفت: در صورتی که به ازای هر لیتر سوخت 100 تومان عوارض وضع کنیم حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه برای نگهداری راه های کشور جمع می شود که این امر می‌تواند برای افزایش امنیت راهها مورد استفاده قرار گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار