بیش از 4 میلیون نفر از مردم انگلیس با جمع‌آوری امضا خواستار برگزاری دوباره همه‌پرسی برکسیت شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، نمایندگان پارلمان انگلیس امروز قصد دارند برگزاری دوباره همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را، که به بحثی عمومی در این کشور تبدیل شده است، بررسی کنند. تاکنون 4 میلیون نفر با جمع‌آوری امضا خواستار برگزاری دوباره این همه‌پرسی شده‌اند.

این افراد معتقدند از آن جا که آرای هیچ یک از دو طرف یعنی موافقان و مخالفان برکسیت در همه‌پرسی گذشته به بیش از 60 درصد نرسید و تعداد افراد شرکت‌کننده کمتر از 75 درصد بود، برگزاری دوباره همه‌پرسی ضرورت دارد.

این در حالی است که «دیوید دیویس،» وزیر برکسیت انگلیس، قصد دارد گزارشی در خصوص اقدامات انجام‌شده در تابستان به منظور آماده‌سازی شرایط برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا  را در پارلمان شرح دهد. او قرار است از آزادی‌ها و امکاناتی که این خروج در اختیار انگلیس قرار می‌دهد سخن بگوید.

دیویس به عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار کابینه مسئولیت طراحی نحوه مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا در خصوص برکسیت را عهده‌دار شد و اکنون به دنبال گشودن راه‌های جدید در مقابل این کشور در دوران پسابرکسیت است.

دفتر امور خارجی پارلمان انگلیس اعلام کرد تمرکز دولت در حال حاضر دستیابی به بهترین توافق با اتحادیه اروپا و افزایش فرصت‌های انگلیس در دوران پس از برکسیت است. 

بر اساس اعلام این دفتر، همه‌پرسی برکسیت با شرکت بیش از 33 میلیون نفر یکی از بزرگترین وقایع دموکراتیک در تاریخ انگلیس بود و باید به نتیجه آن احترام گذاشت.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار