نخستین سمپوزیوم در حوزه گیاهان بومی به میزبانی رامسر۱۰تا ۱۴اردیبهشت 96 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،پژمان آزادی رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور درحاشیه جلسه ستاد برگزاری نخستین سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی کشور گفت: مازندران رتبه نخست درتو لید گل و گیاهان زینتی کشور دارد.

پژمان آزادی افزود: نخستین سمپوزیوم در حوزه گیاهان بومی به میزبانی رامسر۱۰تا ۱۴اردیبهشت سال آینده با شرکت ۱۵۰مهمان که۵۰تن از مهمانان خارجی اعم از دانشمندان و اساتید گل و گیاهان است برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی 5 هزارهکتار است ، گفت: این گیاهان و گیاهان زینتی نقش مهمی در اشتغا لزایی و ارزآوری کشور دارد.

وی افزود: طبق بررسی این انجمن و دفترها و گیاهان زینتی در شرایط فعلی ۴۰۰میلیون دلارصادرات باشد و تا چند سال آینده این میزان به بیش ازیک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

حسین سروری ،فرماندار رامسر نیز غرب مازندران بویژه رامسر را قطب تولید گل وگیاه درشمال کشور دانست و گفت: رامسر با این همه پتانسیل ها باید به شهر گل وگیاه تبدیل و روستاهای آن مهدگیاهان دارویی است.

وی خواستار تبدیل باغ معروف مقابل هتل های قدیم و جدید به باغ گل و ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه با مشارکت بخش خصوصی و تولیدکنندگان شد.

وی افزود: مازندران رتبه اول تولید فضای باز در کشور و رتبه چهارم تولیدات گلخانه ای در کشور را دارد و با استفاده از پتانسیل های داخل منطقه و مطالعات در حوزه صادرات جایگاه اصلی تولید و صادرات گل و گیاه باید شکل بگیرد و تا زمانی که راهی برای صادرات باز نشود از پتانسیل های داخلی نمی توان استفاده کرد .

مازندران رتبه چهارم در حوزه گیاهان گلخانه ای کشور دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار