طرح مدیریت کنترل تلفیقی آفات گیاهان با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی و حفظ محیط زیست در سطح فضای سبز ارومیه اجرا می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی شایگان مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه با اعلام این خبر بیان کرد: با اجرای این طرح گام موثری در جهت کاهش استفاده از سموم شیمیایی و حفظ محیط زیست در فضاهای سبز شهری برداشته شده است

وی افزود: استفاده روز افزون از انواع آفت کش ها و سم‌ها به دلیل زیان‌های غیر قابل جبران آن‌ها سبب کنترل بیشتر بیولوژیکی برای از بین بردن آفات گیاهی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه در خصوص روش‌های اجرای این نوع مبارزه با آفات اظهار کرد:کارت‌های زرد جزو پرکاربردترین مواد بیولوژیک مصرفی است که با شناسایی به موقع آفات می‌توان آن را مشاهده و بررسی کرد.

شایگان در مورد نحوه عمل کارت های زرد چسبدار بیان کرد: این تله‌ها با طول موج رنگی که ایجاد می‌کنند حشرات را به سمت خود جلب می‌کنند و موجب چسبیده شدن آفت به سطح کارت می‌شوند.

وی اظهار کرد: کارت‌های زرد در ابعاد مختلف وجود دارد که نزدیک به تاج گیاه یا محلی که بیشترین جمعیت فعال حضور دارد نصب و استفاده می‌شود.

شایگان ادامه داد: کارت‌های زرد چسبنده برای کنترل آفاتی نظیر سفید بالک ها، مگس‌های میوز، شته‌های بالدار و زنجرک‌ها پسیل استفاده می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.