شهروندان هنگ‌کنگی امروز با حضور در پای صندوق‌های رأی اعضای شورای قانونگذاری این شهر را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت دویچه وله؛ شهروندان هنگ کنگی از امروز صبح به منظور شرکت در انتخابات شورای قانونگذاری، انتخاباتی که از سوی بسیاری مهم ترین انتخابات هنگ کنگ از زمان استقلال آن معرفی شده، به پای صندوق های رای رفتند.

این انتخابات باعث مشخص شدن اعضای شورای قانونگذاری این شهر خواهد شد و اولین انتخابات هنگ کنگ از زمان تظاهرات گسترده شهروندان آن در سال 2014 است. نتیجه این انتخابات می تواند منجر به درگیری های سیاسی جدیدی در زمینه نفوذ و کنترل پکن در هنگ کنگ شود.

این انتخابات همچنین اتحاد گروه های طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ را مورد آزمایش قرار خواهد داد. آن ها افرادی هستند که به شدت در مقابل پکن ایستادگی خواهند کرد. در همین حال بسیاری نگران پیروزی کاندیداهای طرفدار پکن هستند، کاندیداهایی که در صورت پیروزی ممکن است به طرح قوانین جنجالی بپردازند.

یکی از مهمترین مسائل این انتخابات، قدرت نگهداری شهردار نه چندان محبوب هنگ کنگ و دولت وی است. اتحاد گروه های طرفدار دموکراسی در حال حاضر 27 صندلی، از 70 صندلی شورا را در اختیار دارند و در صورتی که 4 صندلی این شورا را از دست بدهند، حق وتوی آن ها نیز از بین خواهد رفت.

طرفداران تندروی دموکراسی امیدوار هستند سطح تفکر ضدچین را در میان شهروندان هنگ کنگ، به ویژه جوانان، گسترش دهند. بسیاری از فعالان جوان طرفدار دموکراسی خواستار استقلال کامل هستند. در همین حال افراد دیگری نیز امیدوار هستند این شهر بتواند آینده خود را در رفراندومی دموکراتیک مشخص کند. 

مسئولان پکن و هنگ کنگی، بسیاری از گروه های تندرو خواستار استقلال را به تبلیغ غیرقانونی جداسازی متهم کرده اند و به همین دلیل آن ها را از حضور در انتخابات منع کرده اند.

با این حال حتی اگر فعالان طرفدار دموکراسی در انتخابات به نتیجه ای دست می‌یافتند، دستیابی آن ها به اکثریت، تقریباً غیرممکن است.

از 70 قانونگذار شواری قانونگذاری پکن، تنها 40 نفر به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب می شود و 30 نفر دیگر از سوی گروه هایی انتخاب می شوند که طرفدار سیاست های پکن هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار