رویترز: ترکیه تا چه زمانی منتظر دریافت امتیاز معافیت روادید می‌ماند؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی توافق آنکارا با بروکسل در خصوص پناهجویان و لغو روادید، با اشاره به تنش‌های موجود پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، براساس گزارش یک روزنامه آلمانی به نقل از منابع آگاه ترک، در حال حاضر ترکیه تمایل دارد حداکثر تا آخر سال جاری میلادی شرایط برخورداری از امتیاز سفر بدون روادید شهروندان ترک به خاک اروپا را کسب کند.

پیش از این، آنکارا اروپا را تهدید کرده بود در ماه اکتبر (31 روز منتهی به 11 آبان) از توافق مربوط به بحران مهاجرت عقب‌نشینی خواهد کرد؛ اما «عمر سلیک،» وزیر امور اروپای ترکیه، در دیداری با مقامات اتحادیه اروپا سعی کرد این موضع را کم اهمیت جلوه دهد.

به گفته این روزنامه آلمانی، مقامات ترک با مذاکرات اتحادیه اروپا آشنا هستند. آنها اظهار کردند تاخیر چندماهه تا پایان ماه نوامبر یا دسامبر قابل قبول است.

با این حال، مقامات ترک همچنان بر اعطای هرچه زودتر امتیاز سفر بدون روادید شهروندان به کشورهای اتحادیه اروپا اصرار دارند. آنها خواستار اعطای معافیت روادید حداکثر تا آخر سال جاری میلادی هستند.

به گزارش این روزنامه، دو طرف سعی می‌کنند اختلافات خود را به حداقل برسانند. بروکسل که برای جلوگیری از ورود موج عظیم پناهجویان به اروپا دست به دامن آنکارا شده است، به دنبال حل و فصل تنش های موجود میان ترکیه و اتحادیه اروپاست. پیش از این سران اتحادیه، اردوغان را به دلیل سرکوب مخالفان به شدت مورد انتقاد قرار داده بودند. 

طبق توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا در قبال دریافت امتیازاتی، ملزم به جلوگیری از ورود بی رویه و غیرقانونی پناهجویان به خاک اروپا شده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار