وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از این پس امر تولید و صادرات کالا و خدمات حلال طبق ضوابط و قوانین مشخصی صورت می پذیرد.

ایران به بازار جهانی محصولات و خدمات حلال وارد می شود / آیا در کشور مواد غیر حلال تولید می شود؟
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت  و رئیس شورای سیاست گذاری و راهبردی تجارت محصولات خدمات حلال در دومین نشست این شورا اظهار داشت: از سال های قبل با همکاری سازمان ملی استاندارد روابطی برای شناساندن کالای و خدمات حلال ایرانی در نظر گرفته شده بود که پس از طی مراحل قانونی به تصویب هیات جهانی ذیربط نیز رسید. 
 
وی ادامه داد: در کشور ما همواره کالای حلال تولید شده اما این امر از این پس باید قانونمند و طبق روابط مشخص و معینی تولید و صادر شود. 
 
وی در خصوص شورای سیاست گذاری تجارت محصولات و خدمات حلال اظهار داشت: بر همین اساس پیشنهادی به دولت ارائه شد تا با تصویب هیات وزیران ادامه این روند با شرایط خاصی صورت بپذیرد پس از این نشست کمیته های فرعی برای بررسی ابعاد و چگونگی تولید و عرضه کالای حلال به سایر کشورها بررسی شود؛ جامعه جهانی باید با محصولات ما آشنا شوند و بدانند که محصول حلال تنها به خوراکی محسوب نمی شود بلکه شامل خدمات رفاهی، گردشگری و لازم بهداشتی نیز می شود. 
 
نعمت زاده تاکید کرد: با ورود قانونمند جمهوری اسلامی به بازار حلال می توانیم درآمد زیادی از این حوزه کسب و  اطمینان استفاده از کالا و خدمات حلال در راستای شریعت را به تمام مسلمانان جهان بدهیم. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نعمت زاده ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار