تنها کارخانه گالوالوم غرب آسیا در استان چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی وارد مدار تولید شد.

بهره برداری از تنها کارخانه گالوالوم غرب آسیا
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تنها کارخانه گالوالوم غرب آسیا با اعتبار یک هزار و 300 میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی 17 و نیم میلیون یورو در شهرکرد به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

سید نعیم امامی گفت: این مجتمع سالانه 330 هزار تن ورق پوشش دار تولید می کند که نیمی از آن ورق گالوالوم است.

وی با بیان نیاز سالانه کشور به 100 هزار تن گالوالوم ادامه داد: این واحد صنعتی 65 هزار تن بیش از نیاز کشور ظرفیت دارد که مازاد تولید به کشورهای منطقه صادر خواهد شد.

امامی اضافه کرد: با بهره برداری از مجتمع بزرگ صنایع ورق های پوشش دار در شهرکرد، 100 درصد نیاز کشور به این محصول تأمین و بیش از 10 درصد به توان تولید انواع ورق کشور افزوده می شود.

وی گفت: بهره برداری از این کارخانه ضمن فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم 250 نفر، از خروج سالانه 65 میلیون یورو ارز از کشور هم جلوگیری می کند.

به گفته امامی؛ عملیات ساخت این مجتمع صنعتی از سال 91 در شهرکرد آغاز شد.

ورق گالوالوم، ورق فولادی کربنی با پوششی از آلیاژ روی (Zn) و آلومینیوم است که در فرآیند حرارت بالا به طور پیوسته پوشش داده می شود. این ورق در مقایسه با ورق گالوانیزه عمری 2 برابر دارد و در صنایع لوازم خانگی، ساختمان و خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار