استاندار اردبیل گفت: با بهره برداری از نخستین سردخانه اتمسفریک استان اردبیل در مشگین شهر زمینه انبار، نگهداری و بسته بندی انگور مشگین شهر و صادرات آن فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش درآیین بهره برداری از این پروژه گفت: انگور مشگین شهر با توجه به مرغوبیت و شهرت خوب خود تاکنون زمینه نگهداری طولانی مدت در منطقه نداشت و با قیمت پایین به سرعت از استان خارج می شد.

وی بیان کرد: با راه اندازی این سردخانه، زارعان می توانند محصول خود را انبار کرده و در زمان مناسب به بازارهای داخلی و خارجی روانه کنند.

استاندار اردبیل گفت: اگر فرصت بسته بندی مناسب برای انگور مشگین شهر فراهم شود، کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتریان خوبی برای این محصول خواهند بود.

خدابخش افزود: کشاورزی از محورهای توسعه استان اردبیل است و اگر زمینه ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و زنجیره ای فراهم شود، روند توسعه استان تسریع خواهد شد.

وی گفت: بخش خصوصی با اجرای این پروژه نشان داد که ظرفیت خوبی در منطقه برای سرمایه گذاری های بزرگ فراهم است و باید از این فرصت استفاده بهینه صورت گیرد.

وی افزود: این سردخانه با ظرفیت 9 هزار تن و با صرف 7 میلیارد ریال احداث و برای 10 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.