اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد موجب نجات و ادامه زندگی شش بیمار نیازمند به عضو شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز گفت: در پانصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای این دانشگاه شش عضو مرحوم سیده فرنوش ضیائی به شش بیمار هموطن به طور رایگان اهدا و پیوند شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: در این عمل جراحی کلیه های زنده یاد سیده فرنوش ضیائی به دو بیمار؛ خانم 25ساله ساکن زاهدان و آقای 31 ساله ساکن نیشابور که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوندشد.

او افزود: کبد این مرحومه در بیمارستان منتصریه به بیمار آقای 68 ساله ساکن تربت حیدریه اهدا و پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه های زنده یاد سیده فرنوش ضیائی به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) مشهد و قسمتی از پوست او نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) برای پیوند ارسال شد.

دکتر خالقی افزود: زنده یاد سیده فرنوش ضیائی از بیمارستان امدادی شهیدکامیاب به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شد که پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

انتهای پیام//ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا رحمتش کنه