رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 438 کیلومتر راه در سه سال گذشته در این استان ساخته شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن نوروزی گفت: 350 کیلومتر راه روستایی،50 کیلومتر بزرگراه، 38 کیلومتر راه اصلی و ایمن سازی 13 جاده حادثه خیز از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: پنج هزار و 200 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای توسعه راه های ارتباطی این استان هزینه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تکمیل 250 طرح نیمه تمام، ایجاد امکان پرواز در شب و انواع هواپیما در فرودگاه شهر یاسوج و تکمیل طرح راه آهن یاسوج به اقلید از برنامه های مهم در دست اجرای توسعه راه های ارتباطی این استان است.

نوروزی ابراز کرد: چهارخطه یاسوج - سمیرم به طول 40 کیلومتر و با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود 45 درصد ، چهارخطه یاسوج - شیراز به طول 37 کیلومتر و با میانگین پیشرفت فیزیکی 82درصد، چهار خطه یاسوج - بابامیدان به طول 15 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 85درصد ، محور ارتباطی دوگنبدان به بهبهان به طول 37 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد از مهمترین طرح های راهسازی در دست ساخت کهگیلویه و بویراحمد است.

وی محور چرام - دوگنبدان- باباکلان-گناوه ، دهدشت – چرام و محور دهدشت – طولیان را از دیگر طرح های مهم حوزه راهسازی این استان ذکر کرد.

نوروزی گفت: بیش از 27 درصد از اعتبارات سفر هیات دولت به این استان در بخش دولتی به حوزه راه های ارتباطی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: تصویب اعتبار برای چهار طرح حوزه حمل و نقل به میزان 2 هزار و 660 میلیارد ریال در این سفر نشان از عزم جدی دولت برای توسعه زیرساخت های جاده ای استان دارد.

نوروزی با اشاره به قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمددر کریدور اتصال استان های مرکزی به جنوب کشور، کمبود جاده های چهارخطه و پایین بودن شاخص آسفالت راه های روستایی افزود: توسعه زیرساخت های جاده ای این استان مورد توجه دولت است.

این استان با جمعیتی حدود 703 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.