اصفهان؛

استقبال اصفهانی ها از پیاده روی اربعین

از 105 هزار زائر ثبت نام شده برای پیاده روی اربعین، 10 درصد به استان اصفهان اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان گفت: آمار زائران اصفهانی که برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند فراتر از 7هزار و 700 نفر رفته است، استان اصفهان با 10 درصد زائران در جایگاه سوم بعد از تهران و خراسان رضوی قرار دارد.

غلامعلی زاهدی افزود: زائران استان اصفهان در قالب 3 هزار و 460 گروه درخواست خود را برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت کرده اند.

وی گفت: امسال سازمان حج و زیارت برای مدیریت بهتر خروج زائران از 16 مرداد ، سامانه سماح خود را فعال کرده و همچنان اقدام به ثبت نام زائران می کند.

مدیر کل حج و زیارت استان با اشاره به پیش بینی مرزهای شلمچه و چزابه برای خروج زائران اصفهانی گفت: زائران در هنگام تکمیل اطلاعات در سامانه اینترنتی سماح باید یکی از این دو مرز را به دلخواه انتخاب کنند و سامانه به طور خودکار مرز را تعیین نمی کند.

زاهدی با بیان اینکه کشور عراق حداکثر یک ماه روادید برای ایران پیش بینی کرده،گفت: زائران باید حداکثر یک ماه از زمان خروج تا زمان ورود به ایران بازگردند و سامانه سماح تاریخ ورود را برای کسی از پیش تعیین و اجباری نمی کند اما باید تاریخ خروج از مرز را تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های خمینی شهر و نجف آباد بعد از شهر اصفهان بیشترین درخواست را برای اربعین داشته اند،گفت: سازمان حج و زیارت، آخرین مهلت ثبت نام را اعلام نکرده و احتمالا تا 20 صفر ثبت نام ادامه دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.