از 105 هزار زائر ثبت نام شده برای پیاده روی اربعین، 10 درصد به استان اصفهان اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان گفت: آمار زائران اصفهانی که برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند فراتر از 7هزار و 700 نفر رفته است، استان اصفهان با 10 درصد زائران در جایگاه سوم بعد از تهران و خراسان رضوی قرار دارد.

غلامعلی زاهدی افزود: زائران استان اصفهان در قالب 3 هزار و 460 گروه درخواست خود را برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت کرده اند.

وی گفت: امسال سازمان حج و زیارت برای مدیریت بهتر خروج زائران از 16 مرداد ، سامانه سماح خود را فعال کرده و همچنان اقدام به ثبت نام زائران می کند.

مدیر کل حج و زیارت استان با اشاره به پیش بینی مرزهای شلمچه و چزابه برای خروج زائران اصفهانی گفت: زائران در هنگام تکمیل اطلاعات در سامانه اینترنتی سماح باید یکی از این دو مرز را به دلخواه انتخاب کنند و سامانه به طور خودکار مرز را تعیین نمی کند.

زاهدی با بیان اینکه کشور عراق حداکثر یک ماه روادید برای ایران پیش بینی کرده،گفت: زائران باید حداکثر یک ماه از زمان خروج تا زمان ورود به ایران بازگردند و سامانه سماح تاریخ ورود را برای کسی از پیش تعیین و اجباری نمی کند اما باید تاریخ خروج از مرز را تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های خمینی شهر و نجف آباد بعد از شهر اصفهان بیشترین درخواست را برای اربعین داشته اند،گفت: سازمان حج و زیارت، آخرین مهلت ثبت نام را اعلام نکرده و احتمالا تا 20 صفر ثبت نام ادامه دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.