کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی و ترکیه ظهر امروز در اتاق بازرگانی تبریز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس اتاق تبریز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس در خصوص برگزاری این همایش با اظهار امیدواری از اینکه این همایش بتواند فصل جدیدی از روابط ایران و ترکیه را بعد از برجام رقم زند، گفت: مشترکات فرهنگی و اجتماعی دو ملت و سابقه مشترک تاریخی در مقاطع حساس تاریخی این امکان و فرصت را به فعالان اقتصادی و صنعتی دو کشور می دهد که با همکاری و مشارکت  همدیگر برای بازار های داخلی دو کشور و بازارهای ثالث تولید و صادرات داشته باشند.

حسن‌زاده با اشاره به سقف تعیین شده برای تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور، توسط رئیس جمهوری ایران و ترکیه گفت: هدف گذاری30 میلیارد دلاری، تبادلات  تجارت و اقتصادی، توسط مسولان ارشد دو کشور نشان می دهد که اراده سیاسی لازم از طرف مسئولان برای گسترش روابط همه جانبه وجود دارد و فعلان اقتصاد و تجاری نیز باید با استفاده از بستر های ایجاد شده بالاترین سطح از همکاری را داشته باشند. 

رضا حسینی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌شرقی نیز گفت: برگزاری این همایش بزرگ اقتصادی بعد از برجام، نوید گشایش اقتصادی کشور بعد از یک دوره رکود را به همراه دارد.

وی همکاری  فعالان صنعتی کشورمان با فعالان کشور ترکیه جهت نو سازی صنایع و صادرات محصولات تولید شده در بازارهای منطقه و جهان را از مزیت های مشارکت دو کشور خواند و افزود: کاری که اتاق تبریز و کنسول گری ترکیه در تبریز آغاز کرده‌اند آغاز تحول جدید برای معرفی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی اتاق با اتاق ها و تشکلهای اقتصادی و تجاری ترکیه است.
 
وی خاطر نشان کرد: بعد از این همایش  فعالان اقتصادی استان در قالب تشکل‌های صنعتی و تجاری متقابلا برای شناسایی بیشتر توانمندیهای صنعتی و اقتصادی استان‌های مختلف ترکیه، به آن کشور سفر خواهند کرد تا زمینه های مشترک  همکاری برای صنایع دو کشور با همدیگر بیش از پیش مهیا شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به این نکته که اولویت اول استان آذربایجان شرقی برای جذب سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاران ترکیه به خاطر مشترکات اجتماعی و فرهنگی موجود بین دوطرف است خاطر نشان کرد: از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در ترکیه نیز اشباع شده است و سرمایه گذاران ترک دوست دارند در خارج از ترکیه سرمایه گذاری داشته باشند که ما در صدد هستیم این سرمایه‌ها را برای سرمایه‌گذاری در استان جلب کنیم.

با حضور روسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع ترکیه، سرکنسول ترکیه در تبریز و ارومیه، اعضای هیئت رئیسه اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه (TOBB)، رئیس شورای مشترک بازرگانی ترکیه و ایران کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی و ترکیه در تبریز آغاز به‌کار کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.