ششمين جشنواره يوزپلنگ آسيايي در شهرستان آران و بيدگل برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئيس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: اين اداره به مناسبت روز ملي حفاظت از يوز پلنگ ايراني با بهره گيري از توانمندي انجمن حاميان محيط زيست ابوزيد آباد اقدام به برگزاري ششمين جشنواره ي روز ملي حفاظت از يوز پلنگ آسيايي كرده است.

اللهياردولتخواه افزود: اين جشنواره از مورخ ۶ الي ۱۲ شهريور با هدف محيط زيست، تنوع زيستي و آشنايي افكار عمومي با موضوع حفظ و حراست از گونه هاي نادر و در خطر انقراض مانند يوز پلنگ آسيايي برگزار شد.

وي اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در این جشنواره انجام شد می توان به ساخت يك آبشخور در منطقه چاه زرد و زيستگاه يوز ايراني ، برگزاري جام فوتبال يوز ايراني با حضور ۴ تيم از بخش كويرات كه اين دوره از مسابقات با قهرماني تيم شهداي محمد آباد و اهداي جوايز و جام قهرماني به پايان رسيد اشاره کرد.

دولتخواه افزود: درادامه كارگاه گربه سانان بيابان مركزي در دهياري روستاي كاغذي با حضور علاقه مندان به محيط زيست برگزار شد كه در اين كارگاه در مورد رفتار و زندگي گربه سانان مطالبي عنوان شد.

وي در پایان بیان کرد: پاكسازي منطقه يخاب با حضور اعضا انجمن حاميان محيط زيست ابوزيد آباد ، بازديد ميداني و برگزاري كلاس آموزشي در منطقه يخاب براي بسيجيان پايگاه شهيد مصطفي خميني بخش كويرات از جمله برنامه هاي ديگر بود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار