تروریست‌های داعش و القاعده در بنغازی، برای جلوگیری از ادامه حملات ارتش لیبی، مردم منطقه قنفوده را سپر انسانی خود کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از اسکای نیوز، ارتش لیبی امروز (شنبه) اعلام کرد: گروه‌های تروریستی داعش و القاعده، برای جلوگیری از حملات ارتش، مردم منطقه قنفوده را سپر انسانی خود کرده‌اند. این افراد، به عنوان اسیران جنگی نزد تروریست‌ها هستند.

فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی در بیانیه‎‌ای اعلام کرد: ارتش در موارد بسیاری به مردم اجازه داده بود از مناطق درگیری ارتش با تروریست‌ها خارج شوند؛ اما تروریست‌ها مانع خروج این افراد شده و هم‌اکنون از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

ارتش لیبی از سازمان‌های حقوقی و انسانی خواست این جنایت را، جنایتی جنگی بدانند. همچنین ارتش از هلال احمر لیبی خواست برای نجات این افراد از چنگ تروریست‌ها، با مردم این مناطق ارتباط برقرار کرده و راه حلی برای خروج آن‌ها پیدا کند.

 ارتش لیبی با فرماندهی گروه "خلیفه حفتر" از دو سال گذشته تاکنون در عملیات "نبرد کرامت،" حملات خود را علیه تروریست‌ها در شهر بنغازی و درنه آغاز کرده است.

 نیروهای ارتش لیبی تاکنون توانسته‌اند مناطق بسیاری از این شهرها را از دست تروریست‌ها داعش بازپس‌گیرند.

تروریست‌های القاعده، علاوه بر سیطره بر مناطقی از شهر بنغازی، در شهر ساحلی درنه نیز پس از طرد داعش از این منطقه مسلط شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار