مشهد؛

راه اندازی «باشگاه‌ کتابخوانی کودک و نوجوان» در نیشابور

باشگاه‌ کتابخوانی کودک و نوجوان کشور درشهرستان نیشابور پایتخت کتاب ایران 15 و16 شهریور 95 آغاز به کار می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مسئول دبیر خانه پایتخت کتاب ایران نیشابورگفت: کارگاه‌های آموزشی جشنواره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان باهمکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی 15 و16 شهریور 95 درنیشابور شروع به کار می کند و سپس در ۱۰ شهر دیگر ادامه می‌یابد.

نرجس مقدم پاشا افزود: این کارگاه‌ها دو روزه با حضور اساتید برجسته کشور تشکیل شده و شرط برگزاری کارگاه حضور حداقل ١٥ نفر در هر کارگاه است که 30گروه در شهرستان نیشابور تشکیل گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش، مربیان کانون پرورش فکری، مروجان کتابخوانی، فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد ، بهزیستی و همه کسانی که می‌توانند ١٥ کودک یا نوجوان را دور هم جمع کرده و یک گروه کتابخوانی تشکیل بدهند در این دوره حضور یافته اند.

مسئول دبیر خانه پایتخت کتاب ایران نیشابور گفت: این دوره رایگان بوده و برای شرکت‌کنندگان گواهی آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور صادر می‌شود.

مقدم پاشا افزود: تشکیل باشگاه‌های کوچک کتابخوانی بین دانش‌آموزان، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان از اهداف این باشگاه است.

کارشناس آموزش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کارگروهی،آشنایی دانش آموزان با کتاب فروشی ها ، پیشرفت تحصیلی، کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای ، مسجدی و ... درراستای اهداف باشگاه‌ کتابخوانی کودک و نوجوان می باشد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار