محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور گفت به هر قیمتی که باشد از ایجاد اصلاحات در افغانستان دریغ نمی کند.

اشرف غنی: برای اصلاحات سر خود را هم قربانی می کنم

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، آقای غنی گفت "اینجا تغییرات ضروری است، اصلاحات ضروری است، آقای الکوزی ترس نداشته باش این آن رئیس جمهور نیست که از اصلاحات بگریزد. این رئیس جمهوریست که حاضر است برای اصلاحات سر خود را قربانی کند."

رئیس جمهور از مردم افغانستان  خواست تا به خاطر ایجاد إصلاحات آواز خود را بلند کنند و وی از هیچ تلاشی برای ایجاد إصلاحات دریغ نخواهد کرد.

در این پروژۀ رهایشی که دارای ٧٨ بلاک و ٢١١۴ اپارتمان مسکونی است، با سرمایه گذاری مشترک حکومت أفغانستان و سکتور خصوصی اعمار شده که به گفتۀ سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن نزدیک به ٩٢ میلیون دالر امریکایی هزینه برداشته است.

آقای غنی، حل مشکلات مسکن خانواده ها را از اولویت های کاری حکومت افغانستان عنوان کرده گفت که در بخش فراهم سازی محل بود و باش برای أفغان های عودت کننده و خانواده های بیجاشده، یک برنامۀ ویژه یی را طرح کرده است.

رئیس جمهور غنی، ایجاد اعتماد مردم روی حکومت و سکتور خصوصی را مهم عنوان کرده، تکمیل شدن این پروژه را، نخستین گام در این راستا خواند.

کار اعمار این پروژه چهار سال قبل در دوران حکومت حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین آغاز شده بود اما باوجودیکه پول پیشیکی اپارتمان ها از برخی مردم گرفته شده بود، به خاطر نبود بودجه کافی، کار پروژه چندین سال به تعویق افتاده بود.

آقای غنی به همین دلیل از صبر و حوصلۀ مردم سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهور گفت که حکومت افغانستان در قدم نخست برنامه دارد برای خانواده های سربازان که جان خود را در جنگ که به گفتۀ وی بر افغانستان تحمیل شده است، از دست داده اند، محل بود و باش فراهم کند.

آقای غنی در مورد صلح گفت "ما جنگ را نمی خواستیم، ارزو من، خواست من، تعهد من صلح است.، اما افغان به عذر و زاری صلح نمی خواهد، هر کسی که فکر می کند رئیس جمهور افغانستان نزد کسی به عذر زاری خواهد رفت، این ارزو را به گور خواهد برد”.

آقای غنی علاوه کرد که مهاجرین عودت کننده به افغانستان نیز آرزو دارند در کشور شان محل بود و باش داشته باشند.

اما محمد اشرف غنی امروز گفت که بعضی اوقات برای اجرا امور کار ها بر مامورین از اعمال فشار نیز استفاده می کند.

رئیس جمهور افغانستان گفت که اگرافغانستان از جنگ فارغ گردد، بدون شک فرصت خواهد داشت در بخش اقتصادی کار های بیشتری انجام دهد.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که حکومت که اعتبار ملت و مردمش را با خود نداشته باشد دوام نخواهد آورد. آقای غنی گفت "باتمام احترام که به قربانی های مردم افغانستان دارم باید بگویم که ثبات به زور تفنگ نه بلکه با باور و اعتماد مردم ایجاد می شود.”

سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن گفت که به زودی با کمک کشور های قطر و چین، کار اعمار سایر پروژه های رهایشی نیز آغاز خواهد شد.

برخی از نمایندگان شرکت های خصوصی در مراسم افتتاح شهرک خواجه رواش از حکومت أفغانستان خواستند تا در بخش تامین امنیت تجاران و سرمایه گذاران در داخل افغانستان توجه نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار