رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با مفتی مسلمانان تانزانیا گفت: باید با معرفی چهره متعالی و رحمانی اسلام در مقابل جریان های افراطی و تکفیری ایستادگی کرد.

باید با معرفی چهره متعالی و رحمانی اسلام، در مقابل جریان های افراطی و تکفیری ایستادگی کردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "ابوذر ابراهیمی" ترکمان که به منظور توسعه روابط علمی، فرهنگی و آموزشی به قاره آفریقا سفر کرده است، امروز - جمعه- با شیخ ابوبکر زبیری مفتی مسلمانان تانزانیا و شیخ موسی سالم الهادی مفتی مسلمانان دارالسلام دیدار و در خصوص ضرورت توجه به همکاری های دینی و وحدت امت اسلامی بحث و تبادل نظر کرد.

مفتی مسلمانان تانزانیا در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با ابراهیمی و خیر مقدم، تانزانیا را به عنوان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و ضمن ارایه گزارشی درباره فعالیت های مرتبط با امور مسلمانان، خواهان همکاری در زمینه های دینی و آموزشی شد.

وی همچنین با اشاره به مطالب ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص جریان های افراطی و تکفیری، به ارایه دیدگاه های خود در این زمینه و وحدت اسلامی پرداخت.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم ضمن آرزوی توفیق برای همه مسلمانان و به ویژه مسلمانان تانزانیایی گفت: بدخواهان اسلام در تلاش هستند تا چهره ای خشن و غیرواقعی از اسلام را به جهانیان معرفی کنند و باید فارغ از برخی تفاوت ها نسبت به وحدت و همکاری با یکدیگر تلاش نماییم. 

ابراهیمی با اشاره به تفکر منحرفی که در تلاش برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی است، گفت: بدخواهان با ایجاد جریان های افراطی و تکفیری هرگونه جنایتی را نه علیه دشمنان اسلام که ضد امت اسلامی انجام می دهند و باید با برنامه ریزی، آموزش و تربیت درست، چهره واقعی و رحمانی اسلام را معرفی نماییم و در جهت رفع مشکلات جهان اسلام تلاش کنیم.

ابراهیمی با یاداوری فاجعه پارسال در منا که تعدادی از حجاج تانزانیایی هم قربانی آن بودند، گفت: باید برای صحت و امنیت حجاج مسلمان از هر کشوری تدبیر لازم را داشته باشیم و جان حجاج مسلمان باید امن و محفوظ بماند و البته برگزار کنندگان حج به مسئولیت جدی و دقیق خود عمل نمایند.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا هم گزارشی از همکاری های دو طرف ارایه کرد.

ابراهیمی که به منظور توسعه همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی به قاره آفریقا سفر کرده است ، با تعدادی از مقامات دارالسلام و کشور نیمه مستقل زنگبار دیدار و گفتگو کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار