هشدار اتحادیه اروپا در خصوص احتمال سرایت رویه مالیاتی شرکت اپل به دیگر شرکت‌ها

کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار داد ممکن است برخی شرکت‌ها، رویه مالیاتی شرکت اپل را در این قاره پیش بگیرند.

هشدار اتحادیه اروپا در خصوص احتمال سرایت رویه مالیاتی شرکت اپل به دیگر شرکت‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرچون، مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنج شنبه هشدار داد ممکن است برخی شرکت ها، رویه مالیاتی شرکت اپل را پیش بگیرند، اما اگر آمریکا، بر سود گزارش شده از سوی عملیات اپل در ایرلند، مالیات وضع کند، اتحادیه اروپا می تواند آن را کاهش دهد.

 شرکت های چندملیتی دیگری، که به اندازه اپل، درگیر روال مالیاتی سخت‌گیرانه ایرلند نیستند، ممکن است با تغییر سود از طریق این کشور، به دنبال مامن مالیاتی و نقض قوانین اتحادیه اروپا باشند. 

وستاگر بابت واحدهای ثبت شده در ایرلند، یک لایحه 13 میلیارد یورویی به شرکت سازنده آیفون ارسال کرد که به گفته مقامات دوبلین در روز پنج شنبه، در هیچ کشوری مشمول مالیات نمی شود. 

او در مصاحبه با رویترز گفت  توافق با شرکت های دیگر، که شامل فرار از پرداخت سود به مالیات ناشی از یارانه های ثبت شده در ایرلند در مکان هایی مانند برمودا می باشد، ممکن است به دلایل مشابه، نقض قوانین محسوب شود.

وی گفت: «بر اساس کدهای مالیاتی ایرلند، این مالیات‌ها هیچ کجا پرداخت نشده است.»
وستاگر در پاسخ به این پرسش که: «اگر اداره اصلی واحد ایرلند اپل، ثبت شده و مالیات را در برمودا پرداخت کرده بود، آیا تفاوتی در لایحه داشت؟» گفت: «نه چندان.»

وستاگر گفت ماهیت اصلی پرونده علیه اپل، این است که یک شرکت در ایرلند تاسیس شده است و بیشتر منافع ناشی از فروش در سرتاسر اروپا را به خود اختصاص می دهد؛ اما چون ایرلند بر ساکنان خود، مالیات یارانه وضع نمی کند، این واحد موفق شد فقط بخش محدودی از درآمد خود در شعبه ایرلند را ثبت کند. 

تیم کوک، مدیر عامل اجرایی اپل و واشینگتن، منکر این مسئله شده است. لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل، روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت این ادعا که اپل بابت بخش عمده کالاهای خود، هیچ کجا کالیاتی پرداخت نمی کند، «کاملا اشتباه» است.

 او گفت: «این ها منافعی هستند که در آمریکا مالیاتشان پرداخت می شود. هرکسی که از سیستم مالیاتی آمریکا اگاه است، این را می داند. ما پیوسته این مقادیر را اعلام می کنیم و چند سال است این روال را داریم.»

وستاگر گفت اگر آمریکا می خواهد مالیات سود گزارش شده از سوی عملیات اپل در ایرلند را دریافت کند، او نیز مطالبه خود را کاهش خواهد داد.

آمریکا می توانست واحد خود در ایرلند را مجبور کند بابت حق امتیاز ثبت اختراع اپل، مالیات بیشتری به اپل در کالیفرنیا بپردازد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار