ابراهیمی که به منظور توسعه روابط علمی، فرهنگی و آموزشی به قاره آفریقا سفر کرده است ، صبح روز جمعه 12 شهریور ماه با وزیر فرهنگ تانزانیا دیدار کرد.

ضرورت توجه به اشتراکات فرهنگی فراوان دو طرف در توسعه همکاری‌هابه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور توسعه روابط علمی، فرهنگی و آموزشی به قاره آفریقا سفر کرده است ، صبح روز جمعه 12 شهریور ماه با وزیر فرهنگ تانزانیا دیدار کرد.

وزیر فرهنگ تانزانیا ضمن استقبال و ابراز خرسندی از دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دو کشور فرهنگ مشترک فراوانی دارند و به گونه ای فرهنگ کشور شما در تانزانیا حضور دارد که تفکیک و جدایی میان انان وجود ندارد و یقینا سفر شما در کنار زمینه های موجود، فرصت مناسبی است برای توسعه همکاری ها با کشور دوست و برادر ایران و تانزانیا از رشد روابط در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران استقبال می نماید.

ناپه موزس نویه به تجربیات ایران هم در زمینه تبلیغات و رسانه و مقابله با چهره ای که به صورت غیر واقعی از ایران توسط برخی از کشورهای غربی ارایه شده اشاره کرد و تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران توانست با ابزارهای مختلف چهره مناسب خود را تبلیغ و با استفاده از رسانه و سینما علاقه مندان فراوانی را به خود جلب نماید و تانزانیا خواهان بهره مندی از این تجربیات است.

ابراهیمی هم در این دیدار ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده با اشاره به سابقه تاریخی و عمیق فرهنگی دو کشور و به ویژه حضور جدی و ارزشمند ایرانیان در این کشور که آثار ماندگاری نیز از خود بر جای گذاشته اند گفت: ایران و تانزانیا دارای همکاری های فرهنگی عمیق و تاریخی هستند و مشترکات فراوان  فرهنگی  میان دو طرف وجود دارد که می تواند زمینه های مناسبی برای توسعه و رشد همکاری های فرهنگی که قوام بخش رشد همه جانبه تعاملات و همکاری ها در دیگر زمینه ها می باشد را فراهم نماید.

وی در ادامه خواستار گسترش همکاری ها در اجرای موافقتنامه همکاری فرهنگی دو کشور و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام و کیلوا و همچنین هفته فرهنگی تانزانیا در تهران و شیراز شد.

ابراهیمی همچنین به حوزه های مختلف همکاری دو کشور به ویژه در ارتباط با سینما، موسیقی، رسانه و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت :با توجه به تجربیات ارزشمند ایران در این زمینه ها و اشتراکات فرهنگی دو کشور که آثار متعددی را از این میراث مشترک می توان مشاهده کرد علاقه مند به گسترش این همکاری ها هستیم. 

وی به سخنان وزیر فرهنگ هم اشاره کرد و گفت: شما به درستی موضوع مشکل و نفوذ فرهنگی را تحلیل کردید و واقعا دنیای غرب در تلاش برای تحمیل فرهنگ خود به کشورهای دارای غنای فرهنگی است و در این مسیر با ایجاد گروه های تکفیری، افراطی و تروریستی در تلاش برای دوری ملت ها از یکدیگر و فرهنگ و آموزه ای اصیل است و ما باید تلاش کنیم که با تربیت و آموزش درست به ویژه در حوزه های معنوی و دینی ، فرهنگ خود را حفظ و گسترش دهیم و در این میان ارزش های فراوان فرهنگی میان ما و شما وجود دارد که زمینه ارتباط نزدیک و صمیمانه را فراهم می نماید. 

در ادامه این دیدار وزیر فرهنگ تانزانیا  به مصداق های بیان شده ا ز سوی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و گفت: مصداق ها و مثال هایی که در تحمیل فرهنگ غیر خودی و غربی ارایه کردید بسیار برای من تازگی و در عین حال تامل برانگيز بود و واقعا باید برای معرفی و آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ غنی خود تلاش نماییم . 

در ادامه جلسه دو طرف در خصوص نحوه همکاری های مشترک و تشکیل کمیسیون مشترک فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند. دکتر ابراهیمی را در این دیدار آقا جعفری و باقری سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان همراهی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار