مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: بامداد امروز در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس قم - شیراز که 45 نفر مسافر همراه داشت، 42 نفر مصدوم و 3 نفر نیز به علت شدت جراحات کشته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛، ساعت 00:18 بامداد امروز بود که اتوبوس مسافربری به علت نم جاده که ناشی از بارندگی در آن ساعات بود، راننده کنترل اتوبوس را از دست می‌دهد و باعث واژگونی در محور قم – شیراز نرسیده به شهرضا می‌شود.

غفور راستین با اشاره به واژگونی این اتوبوس اظهار کرد: این حادثه بامداد امروز در 10 کیلومتری شهرضا رخ داد که پس از اطلاع به واحدهای امدادی اورژانس به‌ سرعت مأموران اورژانس در محل حادثه حضور پیدا کردند.

42 مصدوم و 3 کشته در واژگونی اتوبوس / تولد نوزاد در حین انتقال مصدومین به بیمارستان

وی در ادامه از اعزام 6 کد اتوبوس آمبولانس از اورژانس و 4 کد آمبولانس از هلال‌احمر خبر داد و افزود: در واژگونی اتوبوس 45 نفر از سرنشین‌های آن مجروح شدند که پس از انجام اقدامات اولیه و معاینه‌های پزشکی به بیمارستان‌های نزدیک به محل حادثه انتقال یافتند.

42 مصدوم و 3 کشته در واژگونی اتوبوس / تولد نوزاد در حین انتقال مصدومین به بیمارستان

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان مصدومین طبق آمار اولیه مصدومین این حادثه را 11 زن، 24 مرد و 3 کودک عنوان کرد و گفت: پس از آخرین جمع‌بندی و بر طبق اسامی افراد مصدوم در این حادثه، مشخص شد که 42 نفر مرد، زن و کودک شدند.

وی از اعزام 19 نفر از مصدومان با شرایط حاد به بیمارستان‌های اصفهان خبر داد و گفت: یکی از مصدوم‌ها که شرایط وخیمی را داشت پس از انجام عمل در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا به اصفهان منتقل شد.

راستین از نجات کودک 1 ساله‌ای که مادر خود را در این حادثه ازدست‌داده خبر داد و تصریح کرد: مصدوم‌های حاصل از سانحه واژگونی توسط مأموران اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان‌های، امیرالمؤمنین شهرضا، امین اصفهان، الزهرا اصفهان و کاشانی اصفهان منتقل و بستری شدند.

وی از فوت سه نفر از سرنشین‌های اتوبوس به علت شدت جراحت‌های واردشده در واژگونی گفت و خاطرنشان کرد: فوتی‌های این سانحه یک مرد و دو زن بودند که در دم جان خود را از دست دادند.

 از زایمان مادر در حین این امدادرسانی به مصدومین واژگونی اتوبوس خبر داد و گفت: شب گذشته هنگامی‌که تکنسین‌های اورژانس در حال انجام اقدامات اولیه پزشکی برای مصدومان و انتقال آن‌ها به بیمارستان بودند از وضعیت وخیم خانم بارداری آگاه شدند.

وی در ادامه تشریح کرد: خانم حدود 35 سال که باردار بود و به علت درد ناشی از بارداری در مسیر بیمارستان بود با فرارسیدن زمان زایمان به مأموران اورژانس را مطلع می‌سازد که با حضور تکنسین‌های اورژانس و انجام به‌موقع اقدامات لازم نوزاد را در داخل خودرو به دنیا می‌آورند.

42 مصدوم و 3 کشته در واژگونی اتوبوس / تولد نوزاد در حین انتقال مصدومین به بیمارستان

راستین وضعیت مادر و نوزاد را پس از زایمان در سلامت کامل دانست و افزود: پس از تولد نوزاد داخل پراید در پارکینگ بیمارستان، مادر و نوزاد جهت ادامه درمان به زایشگاه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) منتقل شدند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
بخاطر نم جاده؟ خیلی مسخره هست. اگه بخاطر این باشه که در کل اروپا باید هر روز اتوبوسها و کامیونها مدام چپ کنن که!!!
کل شرکتهای اتوبوسرانی و راننده ها رو اگه جریمه های سخت وسنگین کنن از این حوادث دیگه پیش نمیاد. با چی سفر کنیم که امنیتمون تضمین باشه خدا عالمه!!!!!