نماینده بان کی مون گفت دو سوم قربانیان خشونت های ماه اوت عراق غیرنظامیان بوده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده دبیرکل سازمان ملل درعراق با ابراز نگرانی از ادامه خونریزی و خشونت دراین کشورغیر نظامیان این کشور را قربانیان اصلی این خشونت ها ذکر کرد و یادآور شد که نزدیک به دو سوم کشته شدگان ماه اوت در عراق شهروندان غیر نظامی بوده اند.

یان کوبیش نماینده بانک کی مون و سرپرست کمیته امداد سازمان ملل در عراق روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که آمار تلفات ناشی ازعملیات تروریستی، خشونت و درگیری های مسلحانه در عراق در ماه اوت با شدت بیشتری ادامه داشته است.

وی با ذکر این نکته که کمیته قادر به کسب آمار دقیق کشته شدگان استان الانبار عراق نبوده نوشته است در این ماه دست کم 691 نفر جان خود را از دست داده و هزار و 16 نفر دیگر در اثر وقایع مختلف تروریستی و یا درگیری های مسلحانه مجروح شده اند.

کوبیش یاد آور شده است که 473 نفر یعنی معادل 68 در صد از کشته شدگان و نزدیک به 80 در صد از مجروحین وقایع ماه اوت شهروندان غیر نظامی این کشور بوده اند و اضافه کرده است که علاوه بر کشته شدگان غیر نظامی در این ماه 218 نفر از نیروهای امنیت عراق نیز جان خود را از دست داه و 203 نفر از آنان مجروح شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار