رئيس پارلمان اروپا از واکنش ملت ترکيه به کودتای نافرجام ازتش این کشور تقدير کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، رئیس پارلمان اروپا ضمن تاکید بر حمایت از ترکیه واکنش مردم این کشور را در ساعت های نخستین پس از کودتای نافرجام برگی زرین در تاریخ آنکارا خواند.

مارتین شولتز روز پنج شنبه پس از دیدار با بینالی ییلدریم ، نخست وزیر ترکیه در آنکارا گفت: خانم ها و آقایان، گفتگویی بسیار جزیی و فشرده با نخست وزیر داشتیم و همه توافقنامه ها و مناقشه هایی را که هم اکنون بین دو طرف وجود دارد خیلی فشرده و سازنده مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

شولتز هدف از سفرش را به آنکارا تاکید بر همبستگی کامل اتحادیه اروپا با مردم ترکیه خواند و افزود: ملت ترکیه حمله ای بسیار سنگین را بر ارزش ها و بر انسجام کشورش تجربه کرد و ما دوشادوش این ملت و در حمایت از آن ایستاده ایم.

رئیس پارلمان اروپا ضمن تمجید از ملت ترکیه واکنش مردم این کشور را در ساعت های نخستین پس از کودتای نافرجام، برگی زرین در تاریخ کشورشان دانست و گفت: اتحادیه اروپا شاهد بود که چگونه مردان و زنان بدون توجه به رنگ سیاسی، موقعیت و جایگاه اجتماعی به خیابان ها آمدند و با دست خالی با اقدام نظامی وحشیانه مقابله کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار