ایستگاه راه آهن نقده پاییز امسال آماده بهره برداری و سال آینده به شبکه سراسری متصل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت : به دلیل تأخیر طولانی در اتمام راه آهن ارومیه – مراغه ، دولت تلاش می کند این طرح را به همراه چهار طرح ریلی دیگر در کشور ، هر چه سریعتر به پایان برساند.

تقی کهوریان اظهار داشت : در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان ، مقرر شد ایستگاه نقده بر اساس برنامه زمان بندی شده ، پاییز امسال به بهره برداری برسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام راه آهن ارومیه – مراغه را چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : امید است با تزریق هر چه سریعتر این اعتبار استان به راه آهن سراسری متصل و زمینه توسعه روزافزون استان فراهم شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایحان غربی با اعلام اینکه دو ایستگاه این طرح شامل ایستگاههای میاندوآب و مهاباد سالهای گذشته به بهره برداری رسیده اند ادامه داد : برای تکمیل این ایستگاه ها به ۳۵ میلیارد ریال ، تکمیل ایستگاه نقده به ۵۵ میلیارد ریال و ایستگاه ارومیه به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کهوریان اضافه کرد: زیرسازی مسیر ۷۵ کیلومتری ایستگاه نقده به ارومیه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وعده ای که مسئولان وزارت راه وشهرسازی داده اند با توجه به خرید ریل مورد نیاز ، این طرح سال آینده به اتمام رسیده و مرکز استان به شبکه سراسری متصل می شود.

طرح راه آهن مراغه – ارومیه به طول ۱۸۵ کیلومتر در پنج قطعه بیش از ۱۵ سال است در حال اجراست و تاکنون گذشت سالها از روند اجرای آن تنها ایستگاه میاندوآب و مهاباد آن به سرانجام رسیده اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.