رئیس حزب اتحادیه دموکرات کردهای سوریه: ترکیه با داعش فرقی ندارد

"صالح مسلم" با تأکید بر اینکه ترکیه با داعش هیچ فرقی ندارد، از آمریکا خواست تا در سیاست های خود روراست باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "القدس العربی"؛ "صالح مسلم" –رئیس حزب اتحادیه دموکرات کردهای سوریه- مواضع اخیر آمریکا در قبال نیروهای دموکرات سوریه  و یگان های حمایت خلق کرد را مبهم و سوال برانگیز عنوان کرد.

"صالح مسلم" گفت: "در اظهارات مسئولان آمریکا تناقض بزرگ وجود دارد؛ آنها از طرفی حمله به کردها را به عنوان یکی از متحدان اصلی خود در منطقه رد می کنند و خواستار تجمیع تلاش ها برای مقابله با داعش هستند و در همین حین، مقابل حمله ترکیه به شمال سوریه و کردها ساکت می نشینند. آمریکا در حالی که با ما علیه تروریسم ائتلاف کرده است، ولی از گروه های افراطی مانند "جبهه النصره"، "احرار الشام" و ... که در ایدئولوژی خود با داعش فرقی ندارند حمایت می کند. ما از آمریکا می خواهیم موضع خود را شفاف بیان کند."

او در خصوص آنچه در مورد هدف ترکیه از نابود کردن رویای کردها برای تشکیل دولت مستقل گفته می شود افزود: "تمام آنچه در مورد تشکیل دولت و یا رژیم مستقل کردی گفته می شود، تنها تبلیغات مغرضانه ترکیه است و ما بارها گفته ایم که خواهان وحدت سوریه هستیم."

رئیس حزب دموکرات کردهای سوریه تأکید کرد: "ترکیه با داعش هیچ فرقی ندارد؛ ارتش ترکیه روستاها و غیرنظامیان را به صورت متوحشانه بمباران می کند و تفاوتی میان غیرنظامی و افراد مسلح قائل نیست. روستاهایی که ترکیه و جنگجویان آن بر آن سیطره یافته اند به شورای جرابلس و شورای نظامی منبج تعلق دارد و از توابع مناطق تحت کنترل مانیست. متعهد می شویم که هیچ تجاوزی به ما آسان نخواهد بود و علیه هر حمله ای که باشد مقاومت خواهیم کرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار