رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های کلان گفت: در سال 95 فاز اول خط 2 قطار شهری که تا میدان شهدا است قطعا افتتاح می شود و در سال 96 کل خط به بهره برداری میرسد.

افتتاح فاز اول خط دوم قطار شهری در سال 95به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر نخعی راد در نشست خبری امروز در تالار شهر اظهار داشت: حدود سه ماه قبل از رسمیت و شروع به کار شورای چهارم، با بررسی ها و جلسات در خصوص مشکلات شهر و شهرداری و همچنین در شش ماهه اول سال 95، اعضای شورا به سرعت در جریان امور مختلف شهر و معضلات قرار گرفتند.
وی افزود: عمده معضلات و اولویت هایی که در شورا و شهرداری احساس شد، رکود شدید خط 2 قطار شهری بود که 17% پیشرفت فیزیکی داشت در حالی که بالغ بر 70% پیشرفت مالی داشت و دستگاه های TBM متوقف شده بود که بعد از اتمام سال 92 مبانی پیمان اصلاح شد و مصوبه کمیته فنی دولت را هم گرفته شد و در کمتر از دو سال پیشرفت فیزیکی قطار شهری به نزدیک 70% رسید.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی تصریح کرد: علاوه بر آن ساخت و ساز ها در ارتفاعات جنوبی بود که به سرعت ساخت و ساز ها متوقف شد، پروانه هایی که صادر شده بود و ساخت و ساز انجام نشده بود باطل شد و در حال بررسی و راه حل برای ساختمان های نیمه ساز آن منطقه هستیم.
نخعی راد گفت: از دیگر معضلات می توان به تخلفات شهرداری که به دلیل عدم امکان بهره برداری از درآمد های پایدار رو آورده شده بود به تراکم فروشی و پارکینگ فروشی و درآمد های مختلف دیگر
وی اظهار داشت: بافت پیرامون حرم مطهرکه اوراق مشارکت آن از سال 84 فروخته شده بود و خرید هایی انجام شده بود اما این خرید ها به صورت متصل نبود و بنابراین انجام پروژه در آن منطقه امکان پذیر نبود زیرا باید کل بافت خریداری، سپس پروژه تعریف می شد.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های کلان افزود: زمان اوراق مشارکت فرارسیده بود، سود و اصل آن باید پرداخت می شد اما هیچ پروژه ای اجرا نشده بود و حدود 50% پیشرفت فیزیکی داشت که برنامه ریزی و سیاست گذاری هایی مبنی بر استفاده از ظرفیت های مردم در همان منطقه گذاشته شد و حد نصاب زمین ها را برای احداث بنا کاهش داده شد تا مالکان بتوانند خودشان در بافت ساخت و ساز انجام دهند.
نخعی راد خاطر نشان کرد: از دیگر معضلات شهر بحث قلعه وکیل آباد و قلعه آبکوه بود که برنامه ریزی هایی برای مشکلات صورت گرفت
 وی با اشاره به طرح های اجرایی مانند  نهایی شدن قرارداد پارک طرق گفت: پروژه هایی که معاونت اقتصادی در دست کار دارد حدود 9000 میلیارد تومان است که سعی بر این است این پروژه تا پایان دوره شورا تصویب شود.
در حال حاضر 6 پروژه به شورا ارسال شده است، 10 پروژه در معاونت اقصادی در حال بررسی نهایی است و 4 پروژه در حال بررسی و مطالعه است.
انتهای پیام//م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.