مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج در کشور اجباری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساریرئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه یازدهمین جشنواره فرهنگی ، ورزشی فرزندان بهزیستی کشور در بابلسر گفت: بر اساس برنامه ارائه شده سازمان بهزیستی به دولت و تصویب مجلس انجام مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج در کشور اجباری شده است .

انوشیروان محسنی با بیان اینکه این آزمایشات برای افراد کم درامد و زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد رایگان است، افزود: انجام آزمایشات ژنتیک رایگان به صورت آزمایشی در استانهای کرمان ، یزد و مازندران انجام می شود.

وی گفت: سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند به همین دلیل اجرای آموزش های پیش از ازدواج ، مهارتها ، سبک صحیح زندگی و فرزند پروری از جمله برنامه های سازمان بهزیستی است.

وی گفت: سازمان بهزیستی در این زمینه تفاهم نامه همکاری با 5 دبیرستان تهران و 1600 مرکز مشاوره و 3 هزار 900 مدرس ازدواج امضاء کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای به 12 هزار معتاد در کشور و اشتغال 750 نفر از اقدامات دیگر این سازمان برای پیشگیری اعتیاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
کار صحیحی نیست که توی این شرایط سخت اقتصادی، هزینه گزاف این آزمایش رو هم به جوانان تحمیل کنیم. چرا فقط برای یک عده خاص باید رایگان انجام بشه؟ لازمه برای تمام جوانان تسهیلاتی رو درباره پرداخت هزینه انجام بدن. واقعا منصفانه نیست و جای تاسفه
آخرین اخبار