مسئول کمیته اطلاع‌رسانی مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم از شرکت 230 نفر از قرآن‌آموزان بزرگسال در این دوره از مسابقات که تا 12 شهریورماه در قم ادامه دارد، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مهدی قائم‌پناه با اشاره به اینکه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم از دهم شهریور ماه در قم آغاز شده است گفت: دو هزار و 500 قرآن آموز در مرحله شهرستانی شرکت کردند که از این تعداد 230 نفر امتیاز لازم برای شرکت در مرحله استانی را کسب کردند.

مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم افزود: شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ کامل قرآن کریم، حفظ 20 جز و حفظ‌های مختلف، دعاخوانی و اذان شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از بین شرکت کنندگان خانم و آقا، نفرات برتر به مرحله کشوری که در مهرماه در استان گیلان برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

قائم‌پناه با اشاره به تشکیل 13 کمیته برای برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته فنی، متسابقین، اجرای، اطلاع رسانی، تبلیغات، فرهنگی، مدعوین، پشتیبانی، مشارکت‌ها، تشریفات، حراست، بازرسی و کمیته ویژه خواهران است.

وی اضافه کرد: مسابقات به صورت همزمان برای برادران و خواهران در دو مکان مجزا برگزار می‌شود ضمن اینکه زمینه برای حضور علاقمندان برای بهره مندی از این فضای معنوی و قرآنی فراهم شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: از بهترین داوران ملی و استانی برای قضاوت این دوره از مسابقات استفاده شده است.

وی به اختتامیه این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: از نفرات برتر قرآنی در روز 13 شهریور ماه در امامزاده شاه سیدعلی تجلیل می‌شود.

قائم‌پناه با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی را در استان اجرایی می‌کند اضافه کرد: این برنامه‌ها در مسیر تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه و بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، در استان قم همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: سالانه از 5 هزار تا 7 هزار نفر تربیت حافظ در استان قم صورت می‌گیرد که امسال نیز برای تربیت 7 هزار حافظ برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، مسابقات ، قران ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار