قزوین؛

افزایش تعداد تخت های icu

معاون وزیر بهداشت ازبرنامه وزارت بهداشت برای افزایش تعداد تخت های icu نوزادان ، کودکان و بزرگسالان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛محمد حاجی آقاجانی در مراسم افتتاحیه طرح های حوزه سلامت در قزوین پیش بینی کرد تا پایان سال 700 تخت به بخش icu نوزادان ، کودکان و بزرگسالان اضافه شود .

وی گفت : سال گذشته یک هزار و 700 تخت به این بخش اضافه شده است .

 آقاجانی همچنین به موقعیت خاص استان قزوین ، و قرار گرفتن استان در مسیر محورهای ارتباطی هم اشاره کرد و گفت: استان قزوین در تعداد تختهای بیمارستانی با کمبود  مواجه هست .

وی هم چنین با اشاره به فرسوده بودن 67 درصد از تخت های کشور گفت : برای نوسازی این تخت های فرسوده میلیارد ها تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون وزیر بهداشت افزود : در اقدامی بی سابقه بیش از ۲۱ هزارتخت بیمارستانی راه اندازی شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید که این حرکت یک رکورد و حرکت استثنایی است.

معاون وزیر بهداشت نیز به نقش مهم و تاثیر گذار اورژانس در تامین سلامت حادثه دیدگان جاده ای اشاره کرد و گفت : تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت اورژانس کشور دارای سه هزار آمبولانس بود  که  در دو سال اخیر 1600 دستگاه دیگر به این مرکز اضافه شده است .

آقاجانی افزود : در استان قزوین هم 32 دستگاه آمبولانس مدرن با امکانات مراقبتهای ویزه icu. با هدف احیاء بیماران بد حال اختصاص یافته است .

معاون وزیر بهداشت به اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: 21 پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده که بیش از 4 هزار مصدوم را جابه جا کرده اند.

آقاجانی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال 7 پایگاه هوایی به پایگاه های کشور اضافه شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار