معاون بازرگانی و توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 25 هزار واحد صنفی در استان همدان فاقد پروانه بهره‌برداری است.

25 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در همدان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی اسدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اشتغال 2.2 نفر در هر واحد صنفی، اظهار کرد: جمعیت قابل توجهی از جمعیت استان در حوزه اصناف اشتغال دارند.

 وی با تأکید بر اهمیت اصناف در اشتغالزایی، تصریح کرد: اصناف با کمترین سرمایه‌گذاری اهمیت ویژه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار در استان دارد.

اسدی شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب را از اولویت‌های این معاونت دانست و افزود: در استان همدان 25 تا 30 درصد از واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب هستند که اتحادیه‌ها مکلف به پیگیری واحد صنفی برای دریافت پروانه کسب است.

وی بیان کرد: در سال 94 و 95 تا کنون 3 هزار درخواست پلمب واحدهای فاقد پروانه کسب از سوی اتحادیه‌ها به سازمان صنعت و معدن ارجاع شده است.

اسدی درباره برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در استان نیز گفت: برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سال 94 از سیاست‌های سازمان خارج شده و فروش‌های فوق‌العاده جایگزین این نمایشگاه‌ها شد.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمایشگاه‌های استان به صورت تخصصی برگزار می‌شوند.

 معاون بازرگانی و توسعه تجارت داخلی سازان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از اجرای طرح ساماندهی واحدهای صنفی عرضه دخانیات در استان خبرداد و گفت: از آبان سال گذشته طرح ساماندهی واحدهای عمده فروشی دخانیات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا شد.

 اسدی با بیان اینکه نظارت بر واحدهای خرده فروش به اصناف واگذار شده است، افزود: این موضع علت آن نیست که سازمان صنعت و معدن کنار بکشد بلکه نقش حاکمیتی داشته و ناظر بر حوزه نظارت و بازرسی اصناف است.

گفتنی است، در استان همدان 65 هزار واحد صنفی وجود دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار