مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان گفت: گردشگري دفاع مقدس در استان توسعه مي يابد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خسرو نشان با تاکيد  بر توسعه‌ همکاري ميان اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در استان با هدف برنامه‌ريزي مستمر و جدي در زمينه‌ ميراث و گردشگري دفاع مقدس اظهار کرد: اين سازمان از آمادگي لازم به منظور انعقاد تفاهم‌نامه‌اي مشترک در اين زمينه برخوردار است و زير ساخت هاي مورد نياز را فراهم خواهد کرد.

وي با اشاره به تقارن هفته‌ ميراث فرهنگي و دفاع مقدس به شرح برنامه‌هاي پيشنهادي به اين مناسبت پرداخت و اضافه کرد: بايد در نام‌گذاري روزهاي هفته‌ي گردشگري، روزي را به نام گردشگري دفاع مقدس اختصاص داد.

نشان راه‌اندازي موزه‌ سيار را با هدف نمايش صحنه‌ها، خاطرات و آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس پيشنهاد کرد و افزود: اين موزه‌ سيار با همکاري اداره‌ کل راه‌آهن در قالب واگن‌هاي قطار حاوي آثار و خاطرات ارزشمند، در مسيرهاي اهواز، انديمشک، خرمشهر و ماهشهر قرار خواهد گرفت.

خسرو نشان  همچنين موضوع گردشگري آبي با محوريت دفاع مقدس را مطرح کرد و گفت: راه‌اندازي گشت آبي به همراه کاروان ، گردشگري آبي دفاع مقدس در مسير رودهاي بهمن‌شير، اروند و کارون هم‌زمان با سال‌روز شکست حصر آبادان مي‌تواند با هدف توسعه‌ گردشگري بسياري از ظرفيت‌هاي ارزشمند اين مناطق را در معرض ديد عموم مردم قرار دهد.

وي بر برگزاري نخستين سمپوزيوم هنر و صنعت با محوريت خلاقيت هنري با استفاده از منابع و ضايعات فلزي پالايشگاه آبادان به عنوان اقدامي ماندگار در حوزه‌ حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس و ايجاد زمينه‌هاي خلق و نمايش آثار هنري با الهام گرفتن از نمادهاي ميراث فرهنگي استان تاکيد کرد و خواستار همکاري همه‌جانبه وزارت نفت، استانداري خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با اداره‌

کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.