مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از رشد 30 درصدی طلاق در سال 94 به نسبت سال 93 در استان خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور میدری معاون وزیر کار برگزار شد با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، بیان داشت: 16 هزار کهگیلویه و بویراحمدی تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان به چندین دلیل از جمله فقر، بیکاری و توسعه نیافتگی است، گفت: متأسفانه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در حوزه طلاق بسیار نگران‌کننده است.

میرمحمدی با بیان اینکه آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد بالا رفته است، بیان کرد: از هر پنج ازدواج یک مورد آن منجر به طلاق می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از رشد 30 درصدی طلاق در سال 94 به نسبت سال 93 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به خودکشی‌های سریالی در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: 28 درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند در سنین 18 تا 34 سال هستند.

میرمحمدی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی شهر یاسوج به نسبت دیگر استان‌های کشور متفاوت است، گفت: با همه تفاسیر در حاشیه شهر عمق مشکلات و بروز آسیب‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه شاهد مهاجرت روستائیان به شهر هستیم، گفت: حاشیه‌نشینی و جوابگو نبودن امکانات خود از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی به بحث ازدواج و وضعیت آن در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: متأسفانه سن ازدواج بالا رفته به گونه‌ای که سن ازداوج در مردان 30 سال و زنان به 28 سال رسیده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.