روزنامه الدیار با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بدعهدی غربی‌ها در خصوص برجام، به بررسی رفتارهای آمریکا علیه ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الدیار در مطلبی به قلم «غالب قندیل» با عنوان «ایران و مقابله با عربده کشی آمریکا،» آورده است: پیام‌های کوبنده ایران به دولت آمریکا از نظر سیاسی و میدانی طی هفته‌های گذشته گواه فضای تقابل و بحران است.

رفتارهای آمریکا نشان دهنده این است که دولت اوباما طرح سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی بر ضد ایران را دنبال کرده است و این در حالی است که در راستای تحکیم روابط سعودی‌ها و کشورهای حوزه خلیج (فارس) با اسرائیل به بهانه مهار نفوذ ایران، در منطقه و محاصره آن گام بر می‌دارد. 

از زمان امضای توافق هسته‌ای، شایعات زیادی درباره آینده روابط ایران و آمریکا در منطقه و جهان مطرح شده است و برخی از احتمال آغاز دوره جدید از دوستی و گشایش و احترام ایران و منافع آن مطرح شد، اما واقعیت‌ها گواه موضوع دیگری است.

غالب قندیل می‌نویسد: حوادث و وقایع، درست بودن هشدارهای آقای خامنه‌ای (رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران) و درخواست ایشان برای به کار بستن نهایت هوشیاری برای مقابله با هدف قرار گرفتن ایران را به شکل جنگ‌نرم نشان می‌دهد.

پس از توافق هسته ای، بر خلاف خواسته‌های آمریکا، ایران از تلاش‌های سوریه و عراق در مباره با تروریسم حمایت کرد و در آن سهیم شد که این تصمیم منجر به وارد شدن شکست به ادوات و مُهره‌های آمریکا و همپیمانان آن در منطقه شد. این مشارکت ایران، طرح‌های آنها برای بسط هیمنه استعماری صهیونیستی در منطقه با شکست روبرو کرد. ایران با روسیه و چین و دیگر کشورهای ضد یکجانبه گرایی آمریکا در منطقه در راستای مقابله با طرح‌های آمریکا پیش رفت.

نویسنده این مطلب در ادامه می نویسد: هشدارهای آقای خامنه‌ای بر اساس واقعیت‎های موجود و رفتارهای سابق آمریکایی‌ها استوار است. واقعیت‌ها و رفتارهایی مانند؛

-تعلل عمدی در اجرای ملحقات توافق هسته‌ای. آنچه به آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده مربوط می‌شود و مجموعه ممنوعیت اعمال شده در تعاملات بانکی و تجاری ایران با دنیا را لغو می‌کند. هدف آن محدود کردن و به چالش کشاندن توان اقتصادی و ممانعت از بهره‌برداری ایران از نتایج از بین رفتن تحریم‌هاست؛ تحریم‌هایی که هنوز به قوت خود باقی است. در این میان لابی صهیونیستی-آمریکایی به دنبال کارشکنی در مسیر پرونده هواپیماهای بویینگ و ایرباس هستند.

-هجمه آمریکایی، صهیونیستی و سعودی به صنایع موشک بالستیک ایران و رهبری کردن تلاش‌ها و تحرکات برای اعمال تحریم‌های جدید  بر ضد ایران با وجود پایبندی ایران به بندهای توافق هسته‌ای و اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی به آن.

-موضع گیری ضد توافق تسلیحات دفاعی ایران و دیگر زمینه‌های همکاری میان ایران با چین و روسیه. درحالی که این توافق ها در راستای جنگ علیه تروریسمی است که آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند تا با آن کشورهای مستقل را تهدید کنند؛ مشابه کاری که در سوریه انجام داده‌اند. آمریکا مسئول نخست ایجاد ارتش تروریسم به عنوان یک ابزار جنگی با واسطه هستند.

-تداوم خصومت‌ها ضد ایران از طریق تحریک گروه‌های تروریستی از سوی کشورهای همسایه برای انجام اقدامات داخل ایران. آمریکا با مشارکت رژیم صهیونیستی و عربستان این اقدامات را دنبال می‌کند. نشست ضد ایرانی در پاریس به سرپرستی ترکی الفیصل و اقدامات مستقیم در مرزها  و تحرکات گسترده در داخل ایران از جمله این تحرکات است.

-مواضع هیلاری کلینتون نامزد انتخابات و تهدید حمله به ایران و در پیش گرفتن رفتار جنگ‌طلبانه. این آمادگی هرچه بیشتر دفاعی ایران را ایجاب می‌کند که حامل پیام‌های بازدارندگی به ناوهای آمریکا باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار