ارگ اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر مبنای قانون اساسی و برای حمایت و تقویت ارزش‌های اسلامی قانون دسترسی به اطلاعات را توشیح کرده و با نمایندگان رسانه‌ها گفتگو می‌کند.

رییس جمهور قانون دسترسی به اطلاعات را توشیح کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری روز سه‌شنبه، در خبرنامه‌‌ای نگاشته است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر مبنای قانون اساسی و برای حمایت و تقویت ارزش‌های اسلامی و دموکراتیک، قانون دسترسی به اطلاعات را توشیح کرده و به ‌خاطر تسریع جریان اطلاع‌رسانی، گفت‌وگو با نماینده‌گان رسانه‌ها را نیز آغاز نموده است.

در خبرنامه آمده است که رییس جمهور غنی برای بهبود جریان اطلاع‌رسانی، رسیده‌گی به مشکلات خبرنگاران و تقویت آزادی بیان، حکم مفصلی را بنابر خواست دست‌اندرکاران رسانه‌ها صادر کرده است. در این حکم، افزون بر سایر مسایل، پی‌گیری تخلفات رسانه‌یی تنها از طریق نهادهای موظف، ترویج بیشتر روحیۀ همکاری با رسانه‌ها و رسیده‌گی به پرونده‌های قتل فعالان رسانه‌یی ذکر شده است.

همچنان در بخشی از خبرنامه آمده است که امکان دارد در موارد محدود، نیروهای امنیتی کشور به‌ گونه‌یی با خبرنگاران برخورد کرده باشند که سبب سکته‌گی در فعالیت‌های‌ آنان شده باشد، حکومت این برخوردها را یک عمل فردی دانسته و حاضر است تا هر پرونده‌یی را در پیوند به این قضیه با جدیت پی‌گیری کند.

خبرنامۀ ارگ ریاست جمهوری در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته نیروهای امنیتی ولایت بامیان با همکاری محافظان رییس جمهور، شماری از خبرنگاران را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و وسایل کاری‌شان را ضبط کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار