فرمانده انتظامی استان مرکزی وقوع جرایم ناشی از فعالیت در فضای مجازی و گسترش آن را به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی پلیس عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ سردار عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در آئین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه وقوع جرایم ناشی از فعالیت در فضای مجازی را به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی پلیس عنوان کرد و گفت : به ساماندهی فضای مجازی به عنوان دغدغه اصلی متولیان امنیت جامعه کمتر توجه شده است.
سردار عزیزی با اشاره به حضور بیش از 25 میلیون کاربر شبکه های اجتماعی با میانگین سنی بین 17 تا 26 سال ، افزود : این افراد به عنوان تاثیر گذار ترین قشر جامعه و موتور محرکه کشور پنج الی هفت ساعت از زمان خود یعنی حدود 120 میلیون ساعت را در فضای مجازی سپری می کنند.

پلیس نگران گسترش جرایم فضای مجازی +تصاویر
وی از فضای مجازی به عنوان بمباران اطلاعاتی فیلتر نشده تعبیر کرد و افزود: اگر محتوا و محیط مناسب دینی در فضای مجازی وجود داشته باشد نه تنها نگرانی متوجه امنیت جامعه نخواهد شد بلکه موجب تقویت بنیه اعتقادی جوانان می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع عفاف و حجاب را از دیگر دغدغه‌های پلیس برشمرد و افزود: نیروی انتظامی در موضوع عفاف و حجاب به وظایف قانونی خود عمل می‌کند اما برای برخورد با بدحجابی در جامعه نیازمند مشارکت مردم و فرهنگ سازی هستیم.
فرمانده انتظامی استان مرکزی بدحجابی را نتیجه تربیت ناصحیح فرزندان در محیط های خانوادگی دانست و افزود: در سایه تربیت نادرست و عدم التزام فرزندان به رعایت عفاف و حجاب در سنین کودکی شاهد تجلی و بروز پدیده بدحجابی در سنین بالاتر و ورود چنین افرادی که هنجارهای اجتماعی را شکل می‌دهند در جامعه هستیم.
پلیس نگران گسترش جرایم فضای مجازی +تصاویر
وی نیروی انتظامی را حافظ امنیت جامعه دانست و افزود: تک تک افراد جامعه در برقراری امنیت پایدار وظیفه دارند و باید مشارکت کنند.
سردار عزیزی سرقت، مواد مخدر، تلفات جانی ناشی از تصادفات و نزاع‌های فردی و اجتماعی را در صدر جرائم کشور دانست و افزود: دغدغه مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر بیکاری، طلاق، اعتیاد به مواد مخدر بیشتر است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه این استان را از استان‌های با درصد بالا در وقوع نزاع های فردی و دسته جمعی دانست و افزود: استان مرکزی در حوزه نزاع های فردی و دسته جمعی از آمار خوبی برخوردار نیست.
وی رشد 67 درصدی آمار وقوع نزاع در سال 94 نسبت به سال 93 و نیز رشد 37 درصدی نزاع‌های دسته جمعی و 60 درصدی نزاع های فردی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سطح استان را نگران کننده دانست و افزود :به هر میزان در حوزه تربیت اسلامی در محیط‌های خانوادگی تلاش کنیم به همان میزان آمار وقوع جرایم کاهش خواهد یافت.
امام جمعه ساوه نیز گفت: بالندگی نیروی انتظامی در قانون‌مداری و اخلاق‌مداری است.
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه قانون‌مداری برای برقراری نظم و جلوگیری از هرج و مرج یک اصل است، افزود: نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت و نظم جامعه ضمن عمل به قانون باید اخلاق مداری را نیز سرلوحه خویش قرار دهد و نگاه پلیس به مردم نگاهی توام با رافت اسلامی باشد.
وی تامین امنیت پایدار را انتظار حکومت از نیروی انتظانی دانست و افزود: انتظام یعنی برپایی نظم و ملاک نظم در حکومت های مختلف متفاوت است اما آنچه در حکومت اسلامی ملاک نظم است در آموزه های دینی و اعتقادی ما آمده است.
در این مراسم با تقدیر از خدمات 30 ساله سرهنگ علی اصغر طالبی فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان ساوه که 52 ماه در این سمت مشغول به فعالیت بود سرهنگ پرویز اسدی که پیشتر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پاوه در غرب کشور بود به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان ساوه معرفی شد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، سردار ، عزیزی ، انتظامی ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.