در گفتگو با نشریه آلمانی؛

اذعان مرکل به بی‌اعتنایی اروپایی‌ها به بحران آوارگان

صدراعظم آلمان در اظهاراتی اذعان کرد در این کشور و اروپا با مسئله آوارگان به شکلی مناسب برخورد نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل به نادیده گرفته شدن بحران آوارگان در آلمان و اروپا اذعان کرد.

وی در گفتگو با نشریه «زود دویچه تسایتونگ» گفت آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به مدت طولانی بحران آوارگان را که در مرزهای اروپا رو به افزایش بود، نادیده گرفتند.

صدراعظم آلمان، که به دلیل سیاست های مهاجرتی با انتقاد شدیدی در آلمان روبروست، در مصاحبه‌ای که در شماره روز چهارشنبه این روزنامه منتشر شد، اروپا را به در پیش گرفتن شکیبایی و بردباری در برابر موج مهاجران فراخواند.

مرکل اظهار داشت: «در آلمان، مدت‌های طولانی، به مشکل مهاجران بی‌اعتنا بودیم و ضرورت یافتن راه حلی در سطح اروپا را برای این مسئله نادیده گرفتیم.»

وی با اشاره به مخالفت برلین با تقسیم‌بندی متناسب آوارگان، اذعان کرد با مسئله مهاجران به شکلی مناسب برخورد نشده است. به گفته مرکل، این مسئله مخالف نظام حفاظتی اروپا در مرزهای شنگن بوده است.

صدراعظم آلمان همچنین همکاری بیشتر کشورهای اروپایی، از جمله کمک به توسعه در افریقا، همکاری با ترکیه و مناطق جنگی را خواستار شد. 

با توجه به انتقادات شدید از سیاست های صدراعظم آلمان در قبال آوارگان، پیش‌بینی می شود حزب آنگلا مرکل در دو انتخابات پیش روی کشور با ناکامی بزرگی روبرو شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار