شرکت مایکروسافت به دلیل استفاده از واژه «داعش» به جای «عربستان سعودی» در جستجو هایش، از مقامات این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از گاردین، مایکروسافت مجبور شد بابت این که در خدمات جستجویش، ترجمه واژه «داعش» را «عربستان سعودی» ثبت کرده بود، عذرخواهی کند.

این خطا توسط کاربران رسانه های اجتماعی عربستان مشخص شد و سعودی ها خواستار تحریم کالاهای مایکروسافت شدند و این موضوع به جنجال بزرگی تبدیل شد.

دکتر ممدوح نجار، معاون عربستان سعودی مایکروسافت گفت: من به عنوان کارمند مایکروسافت، شخصا بابت این اشتباه ناخواسته، از صمیم قلب از مردم و کشور عربستان عذرخواهی می کنم.

نجار در گفتگو با هافینگتون پست افزود: این خطا به احتمال زیاد بابت استفاه بینگ از ترجمه های جمع سپاری شده است. اگر حدود 1000 نفر درخواست بدهند، این خدمات می تواند ترجمه های جایگزین نیز در راس ترجمه ها ارائه کند و این یعنی احتمال دارد بتوان بدون اصلاح دستی، سیستم را دست کاری کرد و به جای آن، ترجمه صحیح را وارد کرد.

نجار خاطرنشان کرد شرکت مایکروسافت مشغول تحقیق است که آیا دلیل، همین بوده یا نه. مایکروسافت از مردم و مقامات سعودی عذرخواهی می کند و سخنگوی شرکت اعلام کرده است چند ساعت بعد از اطلاع شرکت، اقدامات لازم انجام شده و عبارت، اصلاح شده است. همچنین اعلام شد اقداماتی در دست است تا از تکرار چنین خطاهایی جلوگیری شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
شک ندارم کار بر و بچه هاس خخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار