خانه انیمیشن در حال حاضر با پنج گروه مختلف روی پنج اثر فیلمنامه‌ای کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدامین همدانی مسئول خانه پویانمایی در نخستین نشست خبری خانه انیمیشن، پیرامون اهداف و فعالیت‌های این نهاد گفت: مجموعه خانه پویانمایی انقلاب اسلامی، در واقع با دغدغه مندی در حوزه انتقال پیام، با استفاده از ابزار‌های نوین و روش های جدید رسانه‌ای، از نیمه دوم سال 90 آغاز به کار کرد. از ویژگی‌های اصلی این خانه اعتدال سطح انیمیشن متعهد کشور بود.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت انیمیشن از ابزارهای بی‌بدیل رسانه‌ای است و ظلم بسیاری به آن روا شده، بیان کرد: یکی از مهمترین ابزار انتقال پیام و مفاهیم به کودکان و نوجوانان پویانمایی است که در حال حاضر مورد غفلت قرار گرفته و یکی از ماموریت‌ها و دغدغه اصلی ورود خانه پویانمایی انقلاب اسلامي همین امر بوده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فهرست مقدس» عنوان کرد: انیمیشن امروز ما به هیچ تشکل، صنف و یا مرجع مشخصی برای تصمیم گیری و تأمین نرخ ها و پیشبرد سند راهبردی ارتباط ندارد. این در حالی است که در جشنواره فجر امسال ظلم عجیبی به هشت انیمیشن ما شد.

همدانی ادامه داد: پویانمایی، جزء چند صنعت رسانه‌ای و پرفروش ترین فیلم‌های دنیا است. امیدواریم توانسته باشیم که در این 4 سال گذشته اتفاق خوبی را رقم بزنیم و در برنامه‌های بلند مدت آینده و میان مدت فضایی را برای بروز کردن بهتر این صنعت ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست اولین بخش از تولیدات این مجموعه به نمایش گذاشته شد و مسئول خانه پویانمایی انقلاب اسلامي در خصوص تولیدات این نهاد اظهار داشت: خانه پویانمایی سالیانه با مشارکت شرکت ها و موسسات مختلف بیش از هزار دقیقه تولید دارد و با خدمت گرفتن رندرفارم‌ها، ایجاد بستر های آموزشي، ارائه پیش تولید ها و کمک به مسائل هنری را برای رشد و توسعه انیمیشن در دستور کار قرار داده است.

همدانی افزود: تمام فعالیت‌های این حوزه در دل تحقیق و توسعه، با در نظر گرفتن بهترین رشد محتوایی و توانمند سازي تولیدات در بخش سینمایی و سریالی است.

وی با بیان اینکه هدف دیگر ما به فضای مجازی و راه اندازی سایت خانه انیمیشن بود، در خصوص دیگر فعالیت‌های این سایت عنوان کرد: یکی از دغدغه مندی و خلاهای که ما حس کردیم، راه اندازی سایتی بود که بشود از طریق آن، بحث آموزش، اخبار داخلی و مقالات آموزشی را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. 

تهیه کننده انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» درباره مباحث تحقیق و توسعه در امر پویانمایی خاطر نشان کرد: این امر از جمله بخش‌های هزینه‌بری است. چرا که انیمیشن سازی در رابطه مستقیم با صنایع تکنولوژی است و باید در قدم بروز شود.

همدانی ادامه داد: پایه اصلی تولیدات پویانمایی از تحقیق و توسعه آغاز شده و با سرمایه گذاری سازمان اوج، بزرگترین رندر فارم کشور را توانستیم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از فیلم های سینمایی و سریالی در تولیدات سه بعدی از رندر فارم استقاده کرده‌اند، پیرامون راه اندازی صبیان گفت: صبیان با هدف تولید صنعتی با به کار گیری بروز ترین اصلاحات، سرعت بالا، قیمت معقول، کیفیت مناسب و همچنین استفاده از بهترین تکنیک ها راه اندازي شده و یک قسمت 10 دقیقه ای را به شبکه کودک تحویل می‌دهد.

مدیر مسئول خانه پویانمایی انقلاب اسلامي در این باره بیان کرد: «فهرست مقدس» تمام شکل، رنگ و ساختاری که دارد همه را مرهون تحقیق و توسعه و بهترین تکنیک‌‎هایی است که  استفاده شده، این فیلم سینمایی در بخش جشنواره سی و چهارم جایزه بهترین انیمشین را کسب کرده و تا به امروز بالغ بر 20 افتخار را از آن خود کرده است. 

وی در ادامه در خصوص دیگر  فعالیت‌های آینده این نهاد عنوان کرد: بعد از ساخت «فهرست مقدس» پیشنهادهای متعددی، از ارگانها و بخش‌های خصوصی داشتیم، اما با توجه به اینکه برای ساخت این فیلم سینمایی تمام پتانسیل‌های انیمیشنی خودمان را معرفی کرده‌ایم. باید روش‌های صحیح تری را در نظر بگیریم. 

همدانی افزود: در حال حاضر این خانه با پنج گروه مختلف روی پنج اثر فیلمنامه‌ای کار می‌کند، که یکی از آنها پروژه «پسر دلفینی» با عنوانی موقت است که در فضای جنوب کشور و خلیج فارس رقم می خورد. 

در پایان این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تشکیل اتاق فکر بیان کرد: اتاق فکر همیشه از مهمترین ارکان تولید بوده است و رشد و توسعه را باید در پنج گام ؛ تسلط به تکنیک و ابزار، به خدمت گرفتن هنر و ریختن آن در محتوا در نظر گرفت. چرا که هنر همیشه در خدمت هنر نیست بلکه در خدمت محتوا قرار دارد.

همدانی خاطر نشان کرد: خانه انیمیشن، برای جشنواره امسال کاری ندارد و امیدوار است که از سمت گروه هنر پویا و دوستان سازنده «شاهزاده روم»، اثر «فیل شاه» به جشنواره فجر امسال برسد.

وی در خصوص حمایت‌های دولتی تاکید کرد: ما در سال گذشته با 8 انیمیشن به جشنواره رفتیم و این در حالی است که هیچ کدام از این آثار در بنرها و جدول تبلیغاتی جای نداشت و حتی یک اکران را هم در برج میلاد به ما اختصاص ندادند. خیلی واجب نیست که نهاد و ارگانی از ما حمایت کند. اما توقع داریم وقتی با یک اثر انیمیشنی روبرو می‌شوند آن را ضایع نکنند.

همدانی در پایان خاطر نشان کرد: انیمیشن از جمله ابزار هایی است که مرز نمی‌شناسد و یکی از خلاهای بزرگ ما در بخش بازاریابی و تبلیغات است. چرا که همیشه باعث می شود دست ما به مخاطبان خارجی خود نرسد و این درحالی است که تولیدات ما در سطح بالایی قرار دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار