مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: در حال حاضر 65 درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ وحید خلیل‌اللهی در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: ما در سه محور اهداف و برنامه‌های استراتژیک خود را دنبال می‌کنیم که سلامت‌محوری، حفاظت منابع مالی و دسترسی عالی به خدمات مطلوب از جمله این محور اقدامات است.

وی تصریح کرد: از سال 92 که پوشش بیمه‌ای سلامت همگانی مورد توجه قرار گرفت، 750 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند به طوری که در حال حاضر بیش از 800 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل که 65 درصد ساکنان استان اردبیل را شامل می‌شود، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: در قالب بیمه سلامت همگانی روستاییان با کمترین هزینه و گاه رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند به طوری که در حال حاضر 190 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که در دو سال اخیر 120 هزار نفر به تعداد قبلی افزوده شده است.

خلیل‌اللهی افزود: در قالب بستری و از طریق صندوق بیمه سلامت که به شکل رایگان انجام می‌شود، در سال گذشته 44 هزار نفر بستری شدند که هزینه یک پرونده بستری بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان است.

وی در مورد بیمه روستایی و ارائه خدمات سطح یک روستاییان در قالب مراکز بهداشتی اظهار کرد: رقم پرداختی در سال 92 در این باب 8 میلیارد تومان که با یک جهش 400 درصدی، این مبلغ در سال گذشته به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، خدمات ، بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار