بندرعباس؛

خیز بندر شهید رجایی برای نقش آفرینی بیشتر در کریدورهای بین المللی

تسهیل ترافیک و جابه جایی بار و مسافر از آسیای دور و آسیای میانه به سمت منطقه قفقاز و اروپا هدف ماموریت اصلی برای کریدور تراسیکاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، دبیرکل کریدور بین المللی تراسیکا در نشست مشترک با مدیران بندر شهید رجایی گفت: با بررسی و بازدید میدانی از ظرفیت ها و بخش های این بندر و همچنین آگاهی بیشتر از توانمندی ها، امکان همکاری برای استفاده از ظرفیت بزرگترین بندر ایران بیشتر خواهد شد.
میرچا چوبراگا که ریاست گروهی 13 نفره کشور عضو این کریدور را بر عهده دارد، افزود: اقدامات مناسبی برای پیشرفت و افزایش عملکرد بندر شهید رجایی در کریدور تراسیکا انجام شده است.
اعضای کریدور تراسیکا کشورهای ایران، بلغارستان، اوکراین، رومانی، مولداوی و ترکیه، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان و ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان هستند.
چهار کریدور مهم بین‌المللی از قزاقستان می‌گذرند که چین را به اروپا وصل می‌کنند که یکی از این کریدورها کریدور «تراسیکا» است.
کریدوری بین‌المللی تراسیکا که آسیا را به اروپا متصل می‌کند و به عنوان راه ابریشم جدید شناخته می شود .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم در این نشست گفت: بندر شهید رجایی 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درکشور را پشتیبانی می کند.
ابراهیم ایدنی افزود : این بندر در ماه های اخیر همواره شاهد حضور گروه های تجاری و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری در این بندر بوده است.
اراضی پشتیبانی طرح های سرمایه گذاری ،ترمینال های ۱ و ۲ کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که دبیرکل کریدور بین المللی تراسیکا از آن بازدید کرد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.