"توالی یاب DNA" حفاظت از سلامت فضانوردان را به عهده گرفت

فضانوردان سازمان ناسا برای افزایش ایمنی خود اقدام به ساخت آزمایشگاه مداری کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان هوانوردی و فضایی معروف به ناسا برای نخستین بار اقدام به ساخت دستگاه توالی یاب دی ان ای کردند. این دستگاه برای افزایش ایمنی آنها ساخته شده است.

هدف ناسا از این آزمایش، نحوه کارکرد دستگاه توالی یاب دی ان ای قابل حمل در مدار می باشد. بر اساس آزمایش های صورت گرفته  نتیجه بدست آمده با نمونه های این آزمایش بر روی زمین یکسان می باشد.


ناسا عنوان کرده است اگر در این آزمایشگاه نتایج بیشتری بدست آید فضانوردان قادر خواهند بود از دستگاه توالی یاب به منظور آزمایش میکروب های یافته شده بر روی سطح ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کنند.

دستگاه توالی یاب DNA در سازمان ملی هوانوردی و فضایی آغاز به کار کرد.

تصور رشد موجودات زنده در فضا کمی عجیب به نظر می رسد اما ناسا  عنوان کرده است که تاکنون قارچ هایی در فضا روئیت شده است که نیاز به آزمایش دارند. پیش از ارسال دستگاه توالی یاب این قارچ ها برای آزمایش به زمین فرستاده می شد.
دستگاه توالی یاب DNA در سازمان ملی هوانوردی و فضایی آغاز به کار کرد.

سازمان هوانوردی و فضایی(ناسا) اعلام کرده که این دستگاه وسیله ای برای حفاظت سلامتی فضانوردان در ماموریت های طولانی به شمار می رود.


ناسا اذعان داشت؛ دستگاه "توالی یاب دی ان ای" برای سیاره مریخ مسمر ثمر خواهد شد .
از دیگر مزایای استفاده از دستگاه توالی یاب می توان به تحلیل نتایج آزمایشات بدون بازگرداندن آنها به زمین و همچنین اطمینان از درست کارکردن سیستم بازیابی آب ایستگاه فضایی بین المللی اشاره داشت.

دستگاه توالی یاب DNA در سازمان ملی هوانوردی و فضایی آغاز به کار کرد.

گفتنی است؛ دستگاه  توالی یابی DNA فرایند تشخیص ترتیب نوکلئوتیدهای یک قطعه از DNA است که می توان به توالی ساختارهای مختلف اتمی در نوکلئوتیدهای سازنده دی‌ان‌ای که نمایانگر ساختار توالی مولکول در سطح اتمی است، دست یافت.  

منبع سایت ناسا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.