تاکنون بیش از 330 نسخه از آثار مکتوب مؤلفان و مفاخر شهرستان شهرضا در محل کتابخانه علامه در موضوعات مختلف گردآوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره کتابخانه‌های شهرضا  در حاشیه بازدید از کتابخانه روستای کهرویه با اشاره به طرح‌های عمرانی سال جاری این نهاد، اظهار کرد: امسال از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سال خواندن نام‌گذاری شد و در راستای اجرایی کردن این شعار با معرفی طرح 50 عنوان کتاب و هر ماه 4 کتاب برگزیده جهت برگزاری نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای سعی در فراگیر کردن فرهنگ کتاب خواندن در بین اقشار مختلف داریم.

فاطمه پورخاقان افزود: از دیگر برنامه‌های این نهاد طرح پویش کتاب‌خوان مجازی است که افراد با خواندن کتاب و معرفی آن در قالب فیلم در فضای مجازی در آن شرکت می‌کنند که گام بزرگی در جهت گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرضا با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از فعالان کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان، عنوان کرد: هر ساله همایش تکریم مقام کتابداران و تجلیل گفتمان کتاب‌خوانی در هفته کتاب و کتابداری با همکاری فرمانداری شهرضا برگزار می‌شود که در سال گذشته بیش از 150 نفر از فعالان این حوزه در مقاطع مختلف با عنوان کتاب‌خوان نمونه خردسال، نوجوان و بزرگ‌سال، پژوهشگر و نویسنده برتر، اصحاب رسانه فعال در زمینه کتاب، کتابداران نمونه و برگزیدگان مسابقات تجلیل شدند.

وی طرح جمع‌آوری گنجینه آثار مکتوب مؤلفان و مفاخر شهرستان را یکی از طرح‌های مهم این اداره نامید و خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 330 نسخه از آثار مکتوب مؤلفان و مفاخر شهرستان شهرضا در محل کتابخانه علامه در موضوعات مختلف گردآوری شده است.

پورخاقان افزود: از تمام شهروندان شهرستانی خواهشمندیم چنانچه اثری تألیف کرده‌اند به این کتابخانه اهدا کنند تا در بانک اطلاعاتی نویسندگان ثبت و در محل گنجینه درج شود.

وی با اشاره به مساعدت خیرین در زمینه‌های مختلف به کتابخانه‌های شهرستان، گفت: از جمله مساعدت‌های خیران می‌توان به اهدای یارانه و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌ها، کمک نقدی و تعمیرات کتابخانه‌ها اشاره کرد که از طریق امور خیریه و هدیه‌های نقدی این نهاد انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرضا افزود: رنگ‌آمیزی سالن‌های مطالعه کتابخانه علامه طباطبایی با کمک خیرین از جمله همین اقدامات است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این اداره، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات می‌توان به راه‌اندازی کافی‌نت در کتابخانه عمومی اسفرجان، جذب نیروی روستایی برای اولین بار در شهرستان، پیگیری واگذاری کتابخانه روستایی قصرچم و تجهیز این کتابخانه توسط ایشان و بخشداری اشاره کرد.

پورخاقان با اشاره به تعامل خوب اداره کتابخانه‌ها با بخشداری و دهیاری‌ها جهت راه‌اندازی کتابخانه در روستاها، تصریح کرد: در این راستا، کتابخانه همین روستای کهرویه برپا شده است و صحبت‌هایی با خیرین در خصوص تأمین تجهیزات و مساعدت ایشان برای این کتابخانه انجام شده است که اخیراً از طرف شخص خیر 5 قفسه کتاب به این مجموعه اهدا شده است.

وی پیگیری فعالیت‌های توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در شهرستان را با همکاری و مساعدت کلیه ارگان‌ها از دیگر فعالیت‌های این اداره نامید و تصریح کرد: در بحث تملک‌ها از اعتبار اختصاص یافته امسال حدود 15 میلیون تومان آن جذب شده و صرف تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های نهادی شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرضا خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های فاقد سیستم حفاظتی به سیستم ضد سرقت و دوربین مداربسته و دستگاه ساعت زن مجهز شدند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات خیرین، عنوان کرد: راه‌اندازی بخش آموزشی و خرید تجهیزات اداری با مساعدت خیرین در محل کتابخانه علامه‌ها انجام شده است.

پورخاقان یکی از دیگر اقدامات را بیمه کردن نیروی انجمنی پس از 7 سال سابقه ذکر کرد و افزود: قسمت ورودی کتابخانه علامه طباطبایی به منظور شاداب سازی و جذب مخاطب رنگ‌آمیزی شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار