"شی جین پینگ" برخی از اعضای کلیدی حزب کمونیست را پیش از گردهمایی حزبی تغییر داد.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شی جین پینگ – رئیس جمهور چین – برخی از اعضای کلیدی حزب کمونیست را تغییر داد. گردهمایی این حزب هر 5 سال یک‌بار برگزار می‌شود. حال، این تصمیم شی جین پینگ یک سال پیش از برگزاری این گردهمایی گرفته شده است.

در گردهمایی آتی حزب کمونیست چین – که پاییز سال آینده برگزار خواهد شد – شی جین پینگ با انتصاب افراد نزدیک به خود بر سمت‌های کلیدی این حزب، بر قدرت خود خواهد افزود. شی اکنون ریاست حزب کمونیست و فرماندهی نظامی این کشور را بر عهده دارد. به همین دلیل، اکنون وی در این حزب از نظر قدرت در مقام نخست قرار گرفته است.

منابع آگاه گزارش دادند یک سال پیش از برگزاری این گردهمایی، تمرکز شی جین پینگ بر انتصاب افراد بیشتری در دولت و استان‌‌های این کشور معطوف شده است.

یکی از خبرگزاری‌های چین روز شنبه گزارش داد دو نفر که پیش از این با شی جین پینگ همکاری داشته اند در استان مهم یون‌نان و استان پرجمعیت هونان، به عنوان روسای حزب کمونیست معرفی شده اند. گفتنی است رئیس حزب در هر استان نسبت به فرماندار هر منطقه رتبه بالاتری دارد.

رئیس جمهور چین همچنین روسای حزب خود را در بخش‌های حساس دیگری از این کشور مانند تبت، تغییر داده است.

دفتر شورای اطلاعات دولتی که به عنوان سخنگوی حزب کمونیست نیز شناخته می‌شود، تاکنون درباره این اقدام رئیس جمهور چین اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار