به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش زاده طرح های دو خطه اهواز- اندیمشک، کمربندی نظامیه به میاندشت، پروژه دوخطه اهواز - بندر امام، احداث ایستگاه مسافری در ماهشهر و نصب سامانه علائم الکتریکی C.T.C را از جمله پروژه های مهم این استان برشمرد.
وی افزود: در هفته دولت امسال بهره برداری از خط دوم راه آهن اهواز _ بندر امام، ساختمان ایستگاه راه آهن نظامیه، ایستگاه جدید راه آهن بندر ماهشهر آغاز می شود.
درویش زاده تصریح کرد: پروژه دو خطه کردن خط ریلی اهواز- اندیمشک به طول 140 کیلومتر، کمربندی نظامیه به میاندشت به طول 37 کیلومتر و پروژه دو خطه اهواز- بندر امام به طول 110 کیلومتر در حد فاصل اهواز به بندر امام و میاندشت به سربندر با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت آماده بهره برداری است.
مدیرکل راه آهن ناحیه جنوب اذعان داشت: پروژه دو خطه اهواز - بندر امام اکنون به صورت آزمایشی در حال بهره برداری است و برای بهره رسمی آن در انتظار حضور و یا معاون اول رییس جمهوری یا وزیر راه و شهرسازی هستیم.
وی همچنین زیرسازی و ابنیه فنی دوخطه اهواز - اندیمشک با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی 90 درصد رسیده و 70 کیلومتراز این مسیر آماده ریل گذاری است و امید می رود در روزهای آینده عملیات ریل گذاری را از سمت شوش به سبزاب نیز آغاز شود.
عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: زیرسازی و ابنیه فنی پروژه دوخطه نظامیه به میاندشت نیز پیشرفت 80 درصدی رسیده که این پروژه نیز تا پایان امسال یا تا خرداد 1396 به همراه پروژه اهواز - اندیمشک، کمربندی نظامیه به میاندشت و سایر مسیرهای اهواز به بندرامام به مرحله بهره برداری می رسد.
وی بیان داشت: خط دوم نظامیه به میاندشت نیز با اعتباری بالغ بر 600میلیارد ریال در حال اجرا است و تاکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می رود این پروژه نیز امسال به بهره برداری برسد.
مدیرعامل راه آهن جنوب گفت: ایستگاه جدید بندر ماهشهر نیز به صورت آزمایشی به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد و برای احداث آن حدود 160 میلیارد ریال با مشارکت پتروشیمی و فرمانداری ماهشهر سرمایه گذاری شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سامانه علائم الکتریکی C.T.C ( کنترل کننده) نیز یکی از پروژه های بزرگ در حد فاصل تهران - اهواز- بندر امام - خرمشهر به شمار می رود که اکنون در حال اجرا بوده و برای آن سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که یک هزار میلیارد ریال آن در استان هزینه می شود.
درویش زاده ادامه داد: ساختمان مرکز کنترل ترافیک مرکزجنوب نیز در اهواز واقع شده و کنترل تمامی قطارهایی که در محور جنوب از تهران به اهواز و خرمشهر در رفت و آمد هستند را بر عهده دارد.
وی افزود: همچنین به منظور احداث ایستگاه نظامیه حدود 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و این ایستگاه دارای هشت خط بوده و نقش توزیع کننده دارد.
مدیرعامل راه آهن جنوب گفت: برای اینکه قطارهای باری وارد اهواز نشوند ایستگاهی در شمال ایستگاه اهواز ساخته شده و بارهایی که از بندر امام به ایستگاه میان دشت می آید را از طریق کمربندی به ایستگاه نظامیه انتقال و از آنجا نیز به اندیمشک انتقال می دهد.
درویش زاده اذعان کرد: محورجنوب درحد فاصل درود و اندیمشک نیز که بیش از 40 سال از قدمت آن گذشته و بخشی از آن فرسوده شده بود از دوسال پیش عملیات بازسازی آن آغاز و تنها 150 کیلومتر آن باقی مانده است.
وی افزود: احداث یکی از بزرگترین کارگاه های تعمیرات لوکوموتیو در خوزستان با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال در دست ساخت است.
انتهای پیام/گ