با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار و نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی، خانه احزاب استان به عنوان نخستین استان پس از تهران، در مشهد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بعد از تشکیل خانه ی احزاب ایران، خراسان رضوی نخستین استانی است که این خانه را تشکیل می دهد.

هم اکنون ۱۱۰ تشکل سیاسی در استان دارای پرونده هستند که از این تعداد، ۵۵ حزب و تشکل مجوز دارند و در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

۱۵دفتر تشکلی در شهرستان‌های استان نیز فعالیت می کنند و هم اکنون دفاتر تشکل‌ها و احزاب در تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، جوین، کاشمر، نیشابور و قوچان فعال است.

با توجه به تعدد احزاب، تصمیم به تشکیل خانه ی احزاب در خراسان رضوی گرفته شد و تمام تشکل‌های سیاسی استان در جلسات مشورتی علاقه‌مند به تحقق این مهم بودند.

باتوجه به اینکه امکان امضا تفاهمنامه با ۵۰ تشکل سیاسی استان نبود، از سه جناح سیاسی یعنی اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالگرایان دو نماینده دعوت و تفاهمی انجام شد که فعلا این خانه به مدت شش ماه فعال باشد و مدیریت آن هر دو ماه در اختیار یکی از سه جناح‌های سیاسی قرار گیرد.

ترکیب هیئت رئیسه ی خانه ی احزاب استان شامل هفت نفر از احزاب اصولگرا، هفت نفر از احزاب اصلاح طلب و یک نماینده از اعتدالگرایان می باشد.

گفتنی است؛ صرفا کسانی می توانند در خانه احزاب عضویت داشته باشند که از این خانه مجوز داشته باشند و حضور در هیئت رئیسه منوط به داشتن پروانه فعالیت است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.