ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: به زودی برای مسافرانی که از چابهار وارد کشور می‌شوند پایانه مسافری ایران، عمان و پاکستان در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛طاهره هامون‌نورداظهار کرد: در سال 95 از اقدامات عملی که برای تسهیل امر تجارت انجام شده، محقق کردن برنامه کارشناس متمرکز(کارشناس مجازی) بوده که اقدامی جدی در راستای بهبود فضای کسب و کار است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای گمرک در راستای تسهیل امر تجارت از دیگر اقدامات است به گونه‌ای که با استفاده از تکنولوژی‌های روز، زمان ترخیص کالا در گمرک از 26 روز به 3 روز کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در زمینه نوبت دهی نیز مشکلات خاصی در گمرک وجود داشت و این مشکلات حل شده به گونه‌ای که وقتی اظهار از راه دور باشد فرد هر زمان با رمزی که در اختیار دارد از طریق سیستم، کالا را به گمرک اظهار می‌کند و از روند کالای خود در گمرک مطلع شود.

وی گفت: صادرات از گمرکات و بازارچه‌های رسمی استان در پنج ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 27 درصد افزایش و از نظر ارزش یک درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار